Page 39 - Učilnica za življenje
P. 39
Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih
Preglednica 2 Prikaz deleža pravilnih odgovorov na drugo vprašanje
(»Kakšne barve je kompost?«)
Preverjanje znanja Pravilni odgovori v KS Pravilni odgovori v ES
. , ,
. , ,
. , ,
Opombe KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.
komposta, delež pravilnih odgovorov pa je bil tudi po preteku dveh mesecev
višji v skupini, ki je bila deležna izkustvenega pouka (preglednica 2).
Pri preverjanju predznanja učencev o barvi komposta je bil delež pravil-
nih odgovorov pri učencih KS 29,2, pri učencih ES pa 47,8. Čeprav je bila
razlika znatna, ni bila statistično značilna (p > 0,1, Fisherjev test). Po izvedbi
frontalnega in izkustvenega pouka je na drugo vprašanje pravilno odgovo-
rilo 96,0 učencevES, vKSpale30,4 učencev, karsejeizkazalozastatis-
tično značilno (p < 0,001, Fisherjev test), kar kaže na slabše pomnjenje, če je
snov obravnavana frontalno. Pri tretjem preverjanju znanja se je pokazal ra-
hel upad pravilnih odgovorov v ES, in sicer na 92,0, v KS pa dvig na 62,5,
kar se je izkazalo za signifikantno različno (p < 0,05, Fisherjev test).
Preverili smo tudi, ali obstaja statistično značilna razlika med tremi prever-
janji znanja znotraj skupin. Za KS smo ugotovili, da se rezultati signifikantno
razlikujejo (p < 0,05, Cochranov Q-test) med drugim in tretjim preverjanjem
znanja (p < 0,1, Dunnov test). Za ES smo prav tako ugotovili statistično zna-
čilno razliko v odgovorih (p < 0,001, Cochranov Q-test) med prvim in drugim
(p < 0,001, Dunnov test) ter prvim in tretjim preverjanjem znanja (p <0,01,
Dunnov test). Glede trajnosti pridobljenega znanja o barvi komposta v ES
opažamo rahel upad, ki pa ni statistično značilen (p > 0,1, Dunnov test).
Tudipritemvprašanjuugotavljamo,dajepoizvedenidejavnostideležpra-
vilnih odgovorov v ES znatno večji kot v KS. Pri tretjem preverjanju je v ES
zaznati rahel upad pravilnih odgovorov, medtem ko je v KS opazen porast.
Menimo, da je razlog za to v tem, da so se učenci po izvedeni frontalni pred-
stavitvi pred tretjim preverjanjem z učiteljico ali s starši dodatno poglabljali
v obravnavano tematiko. Iz rezultatov raziskave lahko sklepamo, da je izku-
stveno učenje učinkovitejše pri pridobivanju znanja o videzu komposta.
S tretjim vprašanjem smo želeli izvedeti, ali učenci vedo, kaj sodi na kom-
post. Med možnimi slikovnimi odgovori so bili na razpolago: čajna vrečka,
jabolčni ogrizek, plastična vrečka, plastenka, star korenček, bananin olupek,
pločevinka, jajčna lupina in suha roža. Med pravilne odgovore smo uvrstili:
čajno vrečko, jabolčni ogrizek, star korenček, bananin olupek, jajčno lupino
39