Page 39 - Učilnica za življenje
P. 39

Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih


             Preglednica 2  Prikaz deleža pravilnih odgovorov na drugo vprašanje
                         (»Kakšne barve je kompost?«)
             Preverjanje znanja          Pravilni odgovori v KS  Pravilni odgovori v ES
             .                                      ,                  ,
             .                                      ,                  ,
             .                                      ,                  ,
             Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.

             komposta, delež pravilnih odgovorov pa je bil tudi po preteku dveh mesecev
             višji v skupini, ki je bila deležna izkustvenega pouka (preglednica 2).
               Pri preverjanju predznanja učencev o barvi komposta je bil delež pravil-
             nih odgovorov pri učencih KS 29,2, pri učencih ES pa 47,8. Čeprav je bila
             razlika znatna, ni bila statistično značilna (p > 0,1, Fisherjev test). Po izvedbi
             frontalnega in izkustvenega pouka je na drugo vprašanje pravilno odgovo-
             rilo 96,0 učencevES, vKSpale30,4 učencev, karsejeizkazalozastatis-
             tično značilno (p < 0,001, Fisherjev test), kar kaže na slabše pomnjenje, če je
             snov obravnavana frontalno. Pri tretjem preverjanju znanja se je pokazal ra-
             hel upad pravilnih odgovorov v ES, in sicer na 92,0, v KS pa dvig na 62,5,
             kar se je izkazalo za signifikantno različno (p < 0,05, Fisherjev test).
               Preverili smo tudi, ali obstaja statistično značilna razlika med tremi prever-
             janji znanja znotraj skupin. Za KS smo ugotovili, da se rezultati signifikantno
             razlikujejo (p < 0,05, Cochranov Q-test) med drugim in tretjim preverjanjem
             znanja (p < 0,1, Dunnov test). Za ES smo prav tako ugotovili statistično zna-
             čilno razliko v odgovorih (p < 0,001, Cochranov Q-test) med prvim in drugim
             (p < 0,001, Dunnov test) ter prvim in tretjim preverjanjem znanja (p <0,01,
             Dunnov test). Glede trajnosti pridobljenega znanja o barvi komposta v ES
             opažamo rahel upad, ki pa ni statistično značilen (p > 0,1, Dunnov test).
               Tudipritemvprašanjuugotavljamo,dajepoizvedenidejavnostideležpra-
             vilnih odgovorov v ES znatno večji kot v KS. Pri tretjem preverjanju je v ES
             zaznati rahel upad pravilnih odgovorov, medtem ko je v KS opazen porast.
             Menimo, da je razlog za to v tem, da so se učenci po izvedeni frontalni pred-
             stavitvi pred tretjim preverjanjem z učiteljico ali s starši dodatno poglabljali
             v obravnavano tematiko. Iz rezultatov raziskave lahko sklepamo, da je izku-
             stveno učenje učinkovitejše pri pridobivanju znanja o videzu komposta.
               S tretjim vprašanjem smo želeli izvedeti, ali učenci vedo, kaj sodi na kom-
             post. Med možnimi slikovnimi odgovori so bili na razpolago: čajna vrečka,
             jabolčni ogrizek, plastična vrečka, plastenka, star korenček, bananin olupek,
             pločevinka, jajčna lupina in suha roža. Med pravilne odgovore smo uvrstili:
             čajno vrečko, jabolčni ogrizek, star korenček, bananin olupek, jajčno lupino


                                                                            39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44