Page 40 - Učilnica za življenje
P. 40

Janja Plazar in Anja Cijan


                  Preglednica 3 Prikaz deleža pravilnih odgovorov na tretje vprašanje
                              (»Kaj sodi na kompost?«)
                  Preverjanje znanja          Pravilni odgovori v KS  Pravilni odgovori v ES
                  .                                      ,                  ,
                  .                                      ,                  ,
                  .                                      ,                  ,
                  Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.

                  Preglednica 4 Prikaz deleža pravilnih odgovorov na četrto vprašanje
                              (»Postopek kompostiranja postavi v pravilni vrstni red«)
                  Preverjanje znanja          Pravilni odgovori v KS  Pravilni odgovori v ES
                  .                                       ,                  ,
                  .                                       ,                  ,
                  .                                      ,                  ,
                  Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.


                  in suho rožo. Pravilna izbira so bili pravilno obkroženi in pravilno izpuščeni
                  odgovori.
                    Pri vseh treh preverjanjih znanja je bil delež pravilnih odgovorov na vpra-
                  šanje visok (preglednica 3). Pri vseh treh preverjanjih znanja razlika med sku-
                  pinama ni bila statistično značilna (p > 0,1, permutacijski test), prav tako ni
                  bilo statistično pomembnih razlik med tremi preverjanji znanja (p >0,1,Fri-
                  edmanov test), na podlagi česar lahko sklepamo, da se pridobljeno znanje o
                  tem, kaj sodi na kompost, v preučevanem obdobju dveh mesecev v nobeni
                  od skupin ni bistveno spremenilo. Rezultati so pokazali, da so učenci dobro
                  seznanjeni s tem, kaj sodi na kompost in kaj ne, saj po vsej verjetnosti loče-
                  vanje odpadkov poznajo že od doma.
                    S četrtim vprašanjem smo preverjali, ali učenci poznajo postopek kompo-
                  stiranja. Na razpolago so imeli tri fotografije, pod katere so morali vpisati za-
                  poredneštevilkeod1do 3, gledenato, kako poteka postopek kompostiranja.
                  Prva fotografija je predstavljala sveže organske odpadke, druga je prikazo-
                  vala delno preperel kompost, tretja pa zrel kompost.
                    Pri preverjanju predznanja je bil delež pravilnih odgovorov na vprašanje
                  pri obeh skupinah nizek (preglednica 4). Razlike med skupinama niso bile
                  statistično značilne (p > 0,1, Fisherjev test). Po izvedbi dejavnosti je v KS na
                  četrto vprašanje pravilno odgovorilo 8,7 učencev, v ES pa 60,0 učencev,
                  kar kaže na slabše pomnjenje, če je snov obravnavana frontalno s pomočjo
                  slikovnega gradiva in razlage. Razlika je statistično značilna (p < 0,001, Fisher-
                  jev test). Tretje preverjanje znanja je pokazalo rahel upad pravilnih odgovo-


                  40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45