Page 38 - Učilnica za življenje
P. 38
Janja Plazar in Anja Cijan
Preglednica 1 Prikaz deleža pravilnih odgovorov na prvo vprašanje
(»Kakšen vonj ima kompost?«)
Preverjanje znanja Pravilni odgovori v KS Pravilni odgovori v ES
. , ,
. , ,
. , ,
Opombe KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.
zemlji. Za pravilen odgovor smo upoštevali vonj po gozdu oz. po zemlji, po
gnilem ali pa po hrani pa za napačna odgovora.
Pripreverjanjupredznanjajebildeležpravilnihodgovorovnavprašanjepri
obeh skupinah nizek (preglednica 1): v KS je bilo pravilnih odgovorov 12,5,
v ES pa 8,7. Razlike med skupinama niso bile statistično značilne (p >0,1,
Fisherjev test). Po izvedbi dejavnosti smo izvedli drugo preverjanje znanja. V
ES, kjer je potekalo izkustveno učenje, je na prvo vprašanje pravilno odgovo-
rilo80,0učencev,vKS,kjerjepotekalfrontalnipouk,pa60,9.Slednjipov-
prečji po Fisherjevem testu nista statistično značilno različni (p >0,1). Tretje
preverjanje znanja je v primerjavi z drugim pokazalo rahel upad pravilnih od-
govorov: v ES na 76,0 in frontalni skupini na 50,0. Slednji povprečji sta po
Fisherjevem testu mejno značilno različni (p <0,1). Za obeskupini smo ugo-
tovili statistično značilno razliko med tremi preverjanji znanja znotraj vsake
skupine(p <0,001,CochranovQ-test),in sicermedprvimin drugim(p <0,001,
Dunnov test) ter med prvim in tretjim preverjanjem (p < 0,05, Dunnov test).
Med drugim in tretjim preverjanjem znanja ni statistično značilnih razlik, na
podlagi česar lahko sklepamo, da se pridobljeno znanje o vonju komposta v
preučevanem obdobju dveh mesecev ni zmanjšalo.
Učenci ES so po izvedbi dejavnosti dosegli boljše rezultate kot učenci KS.
Prav tako je bilo v ES v primerjavi s KS zaznati manjši upad v trajnosti pri-
dobljenega znanja. Menimo, da so rezultati pokazali večjo učinkovitost izku-
stvenega učenja zato, ker so imeli učenci možnost kompost povohati. Posle-
dično so si vonj bolje zapomnili kot učenci v KS, kjer jim je bil vonj komposta
le opisan. Prav tako so učenci ES dosegli boljše rezultate pri tretjem prever-
janju znanja v primerjavi z učenci KS. V KS se je ohranil večji delež zmotnega
prepričanja, da kompost smrdi, najverjetneje zato, ker niso imeli izkustve-
nega doživetja.
Drugo vprašanje je bilo odprtega tipa in je učence spraševalo, kakšne
barve menijo, da je kompost. Za pravilna odgovora smo šteli črno in rjave
barve, ostale barve pa za napačne.
Učenci ES so po izpeljani dejavnosti bolje odgovarjali na vprašanje o barvi
38