Page 41 - Učilnica za življenje
P. 41
Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih
Preglednica 5 Prikaz odstotka pravilnih odgovorov na peto vprašanje
(»Kakšen je deževnik na otip?«)
Preverjanje znanja Pravilni odgovori v KS Pravilni odgovori v ES
. , ,
. , ,
. , ,
Opombe KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.
rov v KS na 52,0, v KS pa rahel dvig na 12,5. Razlika v povprečjih med KS
in ES je statistično značilna (p < 0,01, Fisherjev test).
Pri ugotavljanju statistično značilne razlike med tremi preverjanji znanja
znotraj obeh skupin smo ugotovili, da v KS razlika ni statistično značilna (p
> 0,1, Cochranov Q-test), ne v smislu pridobitve znanja in niti v trajnosti pri-
dobljenega znanja. V ES je razlika med tremi preverjanji znanja statistično
značilna (p < 0,01, Cochranov Q-test) med prvim in drugim (p < 0,01, Dunnov
test) ter prvim in tretjim preverjanjem (p < 0,05, Dunnov test). Med drugim in
tretjim preverjanjem razlika ni statistično značilna (p > 0,1, Dunnov test).
Rezultati kažejo, da je pridobljeno znanje v skupini, kjer je potekalo izku-
stveno učenje, veliko večje. Iz rezultatov analize lahko sklepamo, da je v pri-
meru izkustvenega pouka prišlo do boljšega razumevanja postopka kompo-
stiranja, saj so imeli učenci možnost spoznati postopek v živo. Menimo, da bi
lahko učenci dosegali še boljše rezultate, če bi lahko postopek kompostira-
nja spremljali v celoti, od samega začetka zbiranja organskega materiala do
povsem preperelega komposta.
Pri petem vprašanju smo ugotavljali, ali učenci vedo, kakšen je deževnik na
otip. Na voljo so imeli več odgovorov, med katerimi so se odločali med slu-
zast, suh, vlažen, hladen, topel, gladek, hrapav, mehek (pravilne izbire so bile:
sluzast, vlažen, hladen, gladek in mehek). Pri vrednotenju pravilnih izbir smo
upoštevali tako pravilno obkrožene odgovore kakor tudi pravilno izpuščene
odgovore. Iz preglednice 5 lahko razberemo, da so se pravilne izbire po izpe-
ljanih dejavnostih povečale. Izrazitejši dvig pravilnih odgovorov smo zaznali
pri učencih ES.
Pri preverjanju predznanja je bil delež pravilnih izbir na vprašanje pri KS
56,8, pri ES pa 72,8. Po izvedbi dejavnosti je v KS na peto vprašanje pra-
vilno odgovorilo 67,9 učencev, v ES pa 73,0 učencev. Tretje preverjanje
znanja je pokazalo 75,0 pravilnih odgovorov v KS, v ES pa 72,0. Pri pr-
vem preverjanju znanja je razlika statistično značilna (p < 0,01, permutacijski
test), medtem ko pri ostalih dveh preverjanjih statistične razlike med skupi-
nama ni bilo (p > 0,1, permutacijski test). Preverili smo tudi, ali obstaja sta-
41