Page 45 - Učilnica za življenje
P. 45

Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih


             Preglednica 9  Prikaz deleža izbranih odgovorov na osmo vprašanje
                         (»Kaj bi storil/-a, če bi na pločniku srečal/-a deževnika?«)
             Preverjanje znanja  Možni odgovori             KS              ES
             .               Pomahal/-a bi mu.            ,             ,
                              Premaknil/-a bigana bližnji travnik.  ,   ,
                              Pohodil/-a bi ga.           ,              ,
             .               Pomahal/-a bi mu.            ,              ,
                              Premaknil/-a bigana bližnji travnik.  ,   ,
                              Pohodil/-a bi ga.           ,              ,
             .               Pomahal/-a bi mu.            ,              ,
                              Premaknil/-a bigana bližnji travnik.  ,   ,
                              Pohodil/-a bi ga.            ,              ,
             Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.

             dejavnosti se odgovori v KS niso bistveno spremenili, po tretjem preverjanju
             znanja, torej po preteku dveh mesecev, pa se je odstotek učencev, ki bi po-
             hodili deževnika, znižal na 4,2. Po drugi strani pa se je v ES, ki je bila deležna
             izkustvenega učenja, že pred izvedbo dejavnosti kar 30,4 učencev odlo-
             čilo, dabi deževnikupomahalo,65,2 bi deževnikapremaknilo nabližnji
             travnik in le 4,3 bi deževnika pohodilo. Za razliko od KS se je razmerje med
             izbranimi trditvami po izvedenem pouku v ES precej spremenilo in med pre-
             verjanji smo zaznali tudi statistično značilne razlike (p < 0,001, Fisherjev test):
             pri drugem preverjanju znanja se je namreč za to, da bi deževniku pomahali,
             odločilo le 8,0 učencev, 92,0 bi ga premaknilo na bližnji travnik in nihče
             ga ne bi pohodil. Zelo podobno so prvošolci odgovarjali tudi dva meseca po
             izvedenih dejavnostih.
               Iz preglednice 9 lahko razberemo, da bi večina učencev pri vseh prever-
             janjih znanja izbrala možnost, da bi deževnika premaknila na bližnji travnik.
             Ugotovimo lahko tudi, da so se učenci iz KS po izvedbi dejavnosti odločali
             podobno kot pred njeno izvedbo; delež prvošolcev, ki bi deževnika pohodili,
             je ostal nespremenjen. Odločanje otrok v ES po izvedenih dejavnostih pa se
             je močno spremenilo: manjši delež otrok bi deževniku pomahal in nihče ga
             ne bi pohodil. Sklepamo lahko, da so učenci ES, ki so dejavnost doživeli izku-
             šenjsko, spremenili odnos do deževnikov – do njih so postali sočutnejši kot
             učenci KS.

             Razprava
             Na prehodu iz zgodnega v srednje otroštvo se otroci najučinkoviteje učijo
             preko konkretnih izkušenj, saj so pri tem aktivnejši, uporabljajo več čutil in


                                                                             45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50