Page 45 - Učilnica za življenje
P. 45
Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih
Preglednica 9 Prikaz deleža izbranih odgovorov na osmo vprašanje
(»Kaj bi storil/-a, če bi na pločniku srečal/-a deževnika?«)
Preverjanje znanja Možni odgovori KS ES
. Pomahal/-a bi mu. , ,
Premaknil/-a bigana bližnji travnik. , ,
Pohodil/-a bi ga. , ,
. Pomahal/-a bi mu. , ,
Premaknil/-a bigana bližnji travnik. , ,
Pohodil/-a bi ga. , ,
. Pomahal/-a bi mu. , ,
Premaknil/-a bigana bližnji travnik. , ,
Pohodil/-a bi ga. , ,
Opombe KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.
dejavnosti se odgovori v KS niso bistveno spremenili, po tretjem preverjanju
znanja, torej po preteku dveh mesecev, pa se je odstotek učencev, ki bi po-
hodili deževnika, znižal na 4,2. Po drugi strani pa se je v ES, ki je bila deležna
izkustvenega učenja, že pred izvedbo dejavnosti kar 30,4 učencev odlo-
čilo, dabi deževnikupomahalo,65,2 bi deževnikapremaknilo nabližnji
travnik in le 4,3 bi deževnika pohodilo. Za razliko od KS se je razmerje med
izbranimi trditvami po izvedenem pouku v ES precej spremenilo in med pre-
verjanji smo zaznali tudi statistično značilne razlike (p < 0,001, Fisherjev test):
pri drugem preverjanju znanja se je namreč za to, da bi deževniku pomahali,
odločilo le 8,0 učencev, 92,0 bi ga premaknilo na bližnji travnik in nihče
ga ne bi pohodil. Zelo podobno so prvošolci odgovarjali tudi dva meseca po
izvedenih dejavnostih.
Iz preglednice 9 lahko razberemo, da bi večina učencev pri vseh prever-
janjih znanja izbrala možnost, da bi deževnika premaknila na bližnji travnik.
Ugotovimo lahko tudi, da so se učenci iz KS po izvedbi dejavnosti odločali
podobno kot pred njeno izvedbo; delež prvošolcev, ki bi deževnika pohodili,
je ostal nespremenjen. Odločanje otrok v ES po izvedenih dejavnostih pa se
je močno spremenilo: manjši delež otrok bi deževniku pomahal in nihče ga
ne bi pohodil. Sklepamo lahko, da so učenci ES, ki so dejavnost doživeli izku-
šenjsko, spremenili odnos do deževnikov – do njih so postali sočutnejši kot
učenci KS.
Razprava
Na prehodu iz zgodnega v srednje otroštvo se otroci najučinkoviteje učijo
preko konkretnih izkušenj, saj so pri tem aktivnejši, uporabljajo več čutil in
45