Page 43 - Učilnica za življenje
P. 43

Vpliv izkustvenega učenja na znanje in odnos do deževnikov ter komposta pri prvošolcih


             Preglednica 7  Prikaz deleža pravilnih odgovorov na sedmo vprašanje
                         (»Kako imenujemo iztrebke deževnika?«)
             Preverjanje znanja          Pravilni odgovori v KS  Pravilni odgovori v ES
             .                                      ,                  ,
             .                                      ,                  ,
             .                                      ,                  ,
             Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.

             znati v živo. Prav tako je odstotek naklonjenosti v ES ostal enak tudi po dveh
             mesecih, medtem ko se je v KS nekoliko znižal.
               S sedmim vprašanjem smo želeli ugotoviti, ali učenci vedo, kako se imenu-
             jejo iztrebki deževnika. Na izbiro so imeli tri možne odgovore, in sicer kakci,
             drekci in glistine. Pri statistični analizi smo kot pravilen odgovor upoštevali
             glistine, medtem ko smo ostala dva šteli za napačna.
               Pri prvem preverjanju predznanja je bil delež pravilnih odgovorov pri obeh
             skupinah visok (preglednica7).Razlikamedskupinamani bilastatistično zna-
             čilna (p > 0,1, Fisherjev test). Pri drugem preverjanju znanja je po izvedbi de-
             javnosti v KS na sedmo vprašanje pravilno odgovorilo 69,6 učencev, v ES
             pa 88,0. Razlika med skupinama ni bila statistično značilna po Fisherjevem
             testu (p > 0,1). Tretje preverjanje znanja je pokazalo rahel upad pravilnih od-
             govorov, v ES na 84,0, v KS pa dvig na 95,8, vendar razliki nista bili statis-
             tično značilni (p >0,1,Fisherjevtest).Statistično značilnarazlikasejepokazala
             med preverjanji znotraj KS (p < 0,05, Cochranov Q-test) med prvim in tretjim
             ter med drugim in tretjim preverjanjem znanja (p < 0,1, Dunnov test). Znotraj
             ES statistično značilnih razlik med posameznimi preverjanji znanja nismo za-
             znali.
               Z osmim vprašanjem smo preverjali, koliko prvošolci poznajo deževnika in
             kakšne so njihove predstave o njem. Obkrožiti so morali izjave o deževniku, ki
             so se jim zdele pravilne, in sicer: (1) Deževnik je nevaren za človeka, (2) Dežev-
             nik rahlja zemljo, (3) Deževnik se premika z majhnimi nogami in (4) Deževnik
             dihaskožo.
               Med pravilni trditvi sodita (2) Deževnik rahlja zemljo in (4) Deževnik diha
             s kožo. Pri vrednotenju pravilnih odgovorov smo upoštevali tako obkrožene
             pravilne trditve kot tudi pravilno izpuščene napačne trditve. Pri preverjanju
             statistično značilnih razlik med pravilno podanimi odgovori med obema sku-
             pinama smo ugotovili, da je pri prvim in drugim preverjanju znanja razlika
             med skupinama statistično značilna (p < 0,05, permutacijski test), pri tretjem
             preverjanju znanja pa mejno statistično značilna (p <0,1,permutacijski test).
             Pri preverjanju statistično značilne razlike med tremi preverjanji znanja smo


                                                                             43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48