Page 44 - Učilnica za življenje
P. 44

Janja Plazar in Anja Cijan


                  Preglednica 8 Prikaz deleža pritrdilnih odgovorov na osmo vprašanje
                              (»Obkroži izjave o deževniku, ki se ti zdijo pravilne«)
                  Preverjanje znanja  Trditev                    KS              ES
                  .               Deževnik je nevaren za človeka.  ,        ,
                                   Deževnik rahlja zemljo.     ,             ,
                                   Deževnik se premika z nogicami.  ,        ,
                                   Deževnik diha s kožo.       ,             ,
                  .               Deževnik je nevaren za človeka.  ,          ,
                                   Deževnik rahlja zemljo.     ,             ,
                                   Deževnik se premika z nogicami.  ,          ,
                                   Deževnik diha s kožo.       ,             ,
                  .               Deževnik je nevaren za človeka.  ,          ,
                                   Deževnik rahlja zemljo.     ,             ,
                                   Deževnik se premika z nogicami.  ,         ,
                                   Deževnik diha s kožo.       ,             ,
                  Opombe  KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.


                  v obeh skupinah ugotovili statistično značilno razliko (p < 0,001, Friedma-
                  nov test) med prvim in drugim ter med prvim in tretjim preverjanjem (p <
                  0,01, Wilcoxonov test). Iz preglednice 8 je razvidno, da je ES dosegla višje de-
                  leže pravilnih odgovorov v vseh treh preverjanjih znanja, iz česar lahko spet
                  sklepamo, da je izkustveno izvedena dejavnost učinkovitejša pri pridobiva-
                  nju znanja kot frontalno izveden pouk.
                    V obeh skupinah prvošolcev so se pri prvem preverjanju znanja pojavljale
                  napačne predstave o deževniku. Odgovor, da je deževnik nevaren za člo-
                  veka, je v KS obkrožilo 21,0 otrok, v ES pa 17,0. Da se deževnik premika z
                  majhnimi nogami, je menilo 25,4 otrok v KS in 30,0 otrok v ES. Po frontal-
                  nem pouku smo s pomočjo drugega preverjanja znanja ugotovili, da je de-
                  lež učencev, ki so menili, da je deževnik nevaren za človeka, upadel na 9,1,
                  4,4 učencev pa je ostalo prepričanih, da se deževnik premika z majhnimi
                  nogami. V ES se je po izvedeni delavnici delež obeh napačnih prepričanj zni-
                  žalna0,izčesarlahkosklepamo,dajeizkustvenipoukpripomogelkodpra-
                  vljanju napačnih predstav, kar se je ohranilo tudi po preteku dveh mesecev.
                    Z devetim vprašanjem smo učence spraševali, kaj bi storili, če bi na ploč-
                  niku srečali deževnika. Na voljo so imeli tri odgovore: (1) Pomahal/-a bi mu,
                  (2)Premaknil/-abiganabližnji travnikin(3) Pohodil/-a bi ga.
                    Pred izvedbo dejavnosti je 8,3 učencev KS med tremi naštetimi mo-
                  žnostmi izbralo, da bi deževniku pomahali, 75,0 jih je trdilo, da bi ga prema-
                  knili na bližnji travnik, in kar 16,7 bi ga pohodilo (preglednica 9). Po izvedbi


                  44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49