Page 44 - Učilnica za življenje
P. 44
Janja Plazar in Anja Cijan
Preglednica 8 Prikaz deleža pritrdilnih odgovorov na osmo vprašanje
(»Obkroži izjave o deževniku, ki se ti zdijo pravilne«)
Preverjanje znanja Trditev KS ES
. Deževnik je nevaren za človeka. , ,
Deževnik rahlja zemljo. , ,
Deževnik se premika z nogicami. , ,
Deževnik diha s kožo. , ,
. Deževnik je nevaren za človeka. , ,
Deževnik rahlja zemljo. , ,
Deževnik se premika z nogicami. , ,
Deževnik diha s kožo. , ,
. Deževnik je nevaren za človeka. , ,
Deževnik rahlja zemljo. , ,
Deževnik se premika z nogicami. , ,
Deževnik diha s kožo. , ,
Opombe KS – kontrolna skupina, ES – eksperimentalna skupina. V odstotkih.
v obeh skupinah ugotovili statistično značilno razliko (p < 0,001, Friedma-
nov test) med prvim in drugim ter med prvim in tretjim preverjanjem (p <
0,01, Wilcoxonov test). Iz preglednice 8 je razvidno, da je ES dosegla višje de-
leže pravilnih odgovorov v vseh treh preverjanjih znanja, iz česar lahko spet
sklepamo, da je izkustveno izvedena dejavnost učinkovitejša pri pridobiva-
nju znanja kot frontalno izveden pouk.
V obeh skupinah prvošolcev so se pri prvem preverjanju znanja pojavljale
napačne predstave o deževniku. Odgovor, da je deževnik nevaren za člo-
veka, je v KS obkrožilo 21,0 otrok, v ES pa 17,0. Da se deževnik premika z
majhnimi nogami, je menilo 25,4 otrok v KS in 30,0 otrok v ES. Po frontal-
nem pouku smo s pomočjo drugega preverjanja znanja ugotovili, da je de-
lež učencev, ki so menili, da je deževnik nevaren za človeka, upadel na 9,1,
4,4 učencev pa je ostalo prepričanih, da se deževnik premika z majhnimi
nogami. V ES se je po izvedeni delavnici delež obeh napačnih prepričanj zni-
žalna0,izčesarlahkosklepamo,dajeizkustvenipoukpripomogelkodpra-
vljanju napačnih predstav, kar se je ohranilo tudi po preteku dveh mesecev.
Z devetim vprašanjem smo učence spraševali, kaj bi storili, če bi na ploč-
niku srečali deževnika. Na voljo so imeli tri odgovore: (1) Pomahal/-a bi mu,
(2)Premaknil/-abiganabližnji travnikin(3) Pohodil/-a bi ga.
Pred izvedbo dejavnosti je 8,3 učencev KS med tremi naštetimi mo-
žnostmi izbralo, da bi deževniku pomahali, 75,0 jih je trdilo, da bi ga prema-
knili na bližnji travnik, in kar 16,7 bi ga pohodilo (preglednica 9). Po izvedbi
44