Page 141 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 141

ugibala enako število simptomov, eden od izvajalcev prikazuje preostale simptome in
                 vse skupine ugibajo. Skupina, ki prva ugane posamezen simptom, dobi dodatno točko.



                                             SIMPTOMI STRESA


                        Misli           Čustva             Telo          Vedenje


                      Tega ne morem      Potrtost      Potne in mrzle dlani  Pomanjkanje volje
                       obvladovati!      Napetost      Pospešen utrip srca  Neorganiziranost
                      To je grozno, kar    Jeza        Prebavne motnje     Jokavost
                        se dogaja.      Razdražljivost  Napetost v mišicah  Težave s spanjem
                     Zmešalo se mi bo!  Prepirljivost  Težave z dihanjem  Pomanjkanje
                      Preveč je vsega!  Naveličanost     Utrujenost    apetita/tolažba s hrano
                       Dosti imam!








                   PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
                   Izvede se prirejena igra  Activity. Mladostnike razdelimo v pare. En mladostnik
                   v paru bo prikazoval simptom stresa, drugi pa bo ugibal, ostali bodo lahko ugibali
                   v primeru, da sodelujoči ne ugane simptoma. Mladostniku, ki bo prikazoval simp-
                   tom stresa, tega pošljemo v zasebnem sporočilu. Pozorni smo, da vključimo vse
                   mladostnike in da so vsi dodeljeni v pare (lahko tudi v trojke).

                   V kolikor izvedba dejavnosti na ta način ni možna, se lahko igro izvede v obli-
                   ki pogovora. V tem primeru, skupaj z mladostniki predebatiramo vse simptome
                   stresa in jih spodbudimo, da jih skušajo uvrstiti v kategorije (misli, čustva, telo,
                   vedenje). Mladostnike spodbudimo, da razmišljajo o simptomih, ki so jih opazili
                   pri sebi, ko so bili v stresni situaciji.  Ob koncu razprave jim pokažemo stran
                   predstavitve, kjer so vsi simptomi pravilno razvrščeni.


                 •  Pogovor (10 minut)
                 Pogovorimo se o vaji  in o simptomih stresa. Spodbudimo mladostnike, da povedo
                 konkretne primere  situacij,  ko se  nek simptom  stresa  pojavi.  Pomembno je, da  vse
                 simptome povežemo s konkretnimi (mladostnikom aktualnimi) stresnimi situacijami.
                 npr. test v šoli, pomembna tekma, prvi zmenek. Simptome povežemo z evolucijsko vlo-
                 go stresa. Ob nevarnosti se v krvni obtok sprosti hormon adrenalin, ki omogoča odziv
                 na nevarno situacijo in telo pripravi na boj, beg ali otrplost. V preteklosti je bil to prila-
                 gojeni odziv telesa na grozečo nevarnost (npr. če smo zagledali medveda). Čeprav se je




                                                   139
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146