Page 176 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 176
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

braževanju ter vsebinskih in didaktičnih znanj specifičnega predmetnega področja. Pri
tem se neločljivo povezujejo teoretična izhodišča, tako s pedagoško-psihološkega kot s
specialno didaktičnega področja, s prakso v avtentičnem učnem okolju. Fakulteta zago-
tavlja pridobivanje in izpopolnjevanje sposobnosti, spretnosti in kompetenc, pri čemer
se poslužuje sodobnih pristopov učenja in poučevanja, ki so na eni strani uveljavljeni v
svetu, na drugi pa plod lastnega vpogleda v pedagoško delo, analize prakse ter razisko-
valno razvojnega in ustvarjalnega dela na pedagoškem področju. Med splošnimi kom-
petencami, ki si jih študenti pridobijo v programu, bi poudarili kompetentnost za učin-
kovito poučevanje in vzgajanje, za sodelovanje z delovnim in družbenim okoljem ter
usposobljenost za profesionalni razvoj, učinkovito organizacijo in vodenje dela. Študen-
tje si skozi program pridobivajo tudi številne predmetno-specifične kompetence, ki so
vezane na poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev, na
prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na različnost učencev, na poznavanje in ra-
zumevanje vsebinskih in didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih na podro-
čju posameznih predmetov, na zmožnosti uporabe širokega spektra strategij poučevanja
in učenja glede na potrebe učencev, na pedagoško vodenje vzgojno-izobraževalnega dela
ter na ustvarjanje spodbudnega učnega okolja in medsebojnih odnosov ( http://www.
pef.upr.si/izobrazevanje/dodiplomski_studij_1%20_stopnje/razredni_pouk_(un)/ (5.
4. 2015).

Na 1. stopnji študentje v štirih letih opravijo 46 obveznih in 5 izbirnih predmetov. Po-
leg tega imajo vsako leto študija prakso na osnovnih šolah, ki vključuje vsebine temeljnih
pedagoških predmetov in specialnih didaktik. Na 2. stopnji pa opravijo 5 obveznih in 3 iz-
birne predmete, pri čemer je izbira slednjih vezana na izbrano smer študija.

Fakulteta vsako leto za program razpiše 60 vpisnih mest za vsako stopnjo. V zadnjih
letih je zanimanje za program Razredni pouk veliko, tako da skoraj vsako študijsko leto vpi-
šemo več kot 60 študentov (Preglednica 31).

Preglednica 31: Vpis na program Razredni pouk od leta 2010/11 do 2014/15.

Študijsko leto Število vpisanih na 1. stopnji Število vpisanih na 2. stopnji
2010/11 63 -
2011/12 63 -
2012/13 64 -
2013/14 63 44
2014/15 59 53

Opis projekta in raziskave

V okviru projekta Vzpostavitev sistema zagotavljanja kakovosti na visokošolskih zavodih v
Republiki Sloveniji v letih 2012–2015, ki izhaja iz operativnega programa razvoja človeških
virov za obdobje 2007–2013, smo na UP PEF opravili analizo kakovosti obstoječe program-
ske ponudbe. Diplomanti in diplomantke so ogledalo kakovosti programov, obsega, metod
in kakovosti dela visokošolskih učiteljev univerze. Ker je glavni cilji visokošolskega izobra-
ževanja opremljanje študentov z ustreznimi kompetencami ter posledično njihova zaposli-
tev na ustreznem delovnem mestu, napredovanje na delovnem mestu ali lastna podjetniška
pobuda, je eden od načinov merjenja kakovosti študijskih programov usmerjen prav v oce-
njevanje uresničevanja teh ciljev.

174
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181