Page 178 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 178
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

Vsebinsko-metodološke značilnosti vprašalnika
Sklop 1 – demografska vprašanja: spol, študijski program, letnik študija, status.
Sklop 2 – vpis na študij: razlogi za vpis, prvi vtis ob začetku študija.
Sklop 3 – strukturni pogoji za študij: ustreznost strukturnih pogojev, pogostost upo-

rabe različnih strukturnih pogojev, razlogi za morebitno manj pogosto izkoriščenost struk-
turnih pogojev.

Sklop 4 – kompetence: uspešnost študijskega programa z vidika doseganja različnih
kompetenc.

Sklop 5 – sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete: ugotavljanje dejanskega
stanja in želja študentov.

Sklop 6 – zadovoljstvo s študijem: interes za študijske vsebine, zadovoljstvo z različni-
mi dejavniki študija, ocena kakovosti in količine pridobljenega znanja, ustreznost razmerja
med obsegom teoretičnih in praktičnih vsebin, ustreznost razmerja med samostojnim uče-
njem in kontaktnimi urami, zadovoljstvo z vsebinami študija, splošno zadovoljstvo s študi-
jem, zahtevnost študija, ocena truda, ki ga študenti vlagajo v študij.
Merske karakteristike anketnega vprašalnika

Veljavnost anketnega vprašalnika smo zagotovili s pregledom ekspertov in s sonda-
žno uporabo.

Zanesljivost smo kontrolirali že v fazi sestave anketnega vprašalnika, in sicer tako, da
smo podali natančna in enoznačna navodila.

Objektivnost smo zagotovili predvsem z uporabo anketnih vprašanj zaprtega tipa.
Postopek
Zbiranje podatkov je potekalo med 16. 2. in 15. 3. 2015 v računalniški učilnici UP PEF.
Vprašalnik je bil oblikovan v e-obliki (s pomočjo programa 1ka). Študente smo seznani-
li z namenom in s potekom raziskave ter jih poskušali ustrezno motivirati za izpolnjeva-
nje. Prosili smo jih, naj bodo pri izpolnjevanju natančni in iskreni. Poudarili smo tudi, da je
izpolnjevanje vprašalnikov anonimno, njihova udeležba pa prostovoljna. Za izpolnjevanje
vprašalnikov so sodelujoči potrebovali približno 15 minut.
Statistična analiza
Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo računalniškega programa SPSS. Izračunali
smo osnovne opisne statistike in pripravili frekvenčne tabele.

Rezultati in diskusija
Kakovost študijskega programa z vidika strukturnih pogojev

Rezultate smo interpretirali glede na sklope, ki smo jih predhodno določili v vprašalniku,
pri čemer je prvi sklop predstavljal podatke, ki so služili za opis vzorca.

Razlogi za vpis na študijski program

Z raziskavo smo želeli najprej ugotoviti, zakaj so se študenti odločili za vpis na študij-
ski program Razredni pouk in kakšni so bili njihovi občutki ob vpisu. Z analizo anket
smo ugotovili, da je največ študentov (21,9 %) med razlogi za vpis navedlo kraj študija
oziroma spremembo okolja (Preglednica 33). Nekaj manj (20,5 %) se jih je vpisalo zara-

176
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183