Page 179 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 179
ovost z vidika študentov univerzitetnega študijskega programa ...

di pričakovane kakovosti študija in 19,7 % študentov zaradi pričakovane kakovosti pri-
dobljenega znanja. 17,2 % študentov pa je izbralo UP PEF zaradi odnosa zaposlenih do
študentov.

Med drugimi odgovori smo zasledili, da se študentje vpisujejo na program zlasti za-
radi zanimanja za delo z otroki. Nekaj pa je tudi takih, ki so se vpisali, ker niso bili spreje-
ti na druge fakultete.

Preglednica 33: Razlogi za vpis na študijski program.

Razlogi za vpis f F%
pričakovana kakovost procesa študija 74 20,5%
(vsebinska zasnova in izvedba)
pričakovana kakovost pridobljenega znanja 71 19,7%
pričakovan odnos zaposlenih do študentov na fakulteti 62 17,2%
kraj študija (sprememba okolja) 79 21,9%
izkušnje drugih s študijem na UP PEF 29 8,0%
bližina doma 25 6,9%
drugo 21 5,8%
Skupno 361 100,0

Z vidika kakovosti je zlasti razveseljivo dejstvo, da je kar 20,5 % anketiranih študen-
tov kot razlog za vpis navedlo pričakovano kakovost učnega procesa in nekaj manj 19,7 %
pričakovano kakovost pridobljenega znanja ter pričakovan odnos zaposlenih do študentov
(17,2 %). Dobljeni rezultati kažejo na visoka pričakovanja vpisanih študentov glede kakovo-
stnega učnega procesa, ki se izvaja na UP PEF, in glede kakovostnega znanja, ki ga pridobi-
jo, ter na pričakovano dobre odnose zaposlenih do njih v času študija.

Z dobljenimi rezultati smo lahko zadovoljni, saj jih lahko razumemo kot posledico
dolgoletnih prizadevanj vodstva UP PEF in zaposlenih za izboljšanje kakovosti študija, ki
temelji na teoretskih in praktičnih spoznanjih domačih in tujih strokovnjakov. Pomembno
vlogo imajo pri tem korektni medsebojni odnosi, ki prevladujejo na fakulteti, tako med za-
poslenimi kot med zaposlenimi in študenti.

Iz anketnih vprašalnikov je razvidno (Preglednica 34), da so študentje pri vpisu UP
PEF večinoma (63,6 %) izbrali kot prvo izbiro, približno tretjina (30,1 %) kot drugo izbiro
in le peščici je fakulteta predstavljala tretjo izbiro (5,7 %).

Preglednica 34: Izbira na predvpisu na študijski program Razredni pouk.

predvpis f F%
1. izbira 133 63,6
2. izbira 63 30,1
3. izbira 12 5,7
Skupno 209 100,0

Ob vpisu so študentje svoje prve občutke večinoma (60,8 %) opisali kot pozitivne, pri
čemer so poudarjali dober odnos z učitelji, prijaznost, strokovnost in dostopnost pedago-
škega in nepedagoškega kadra ter prijetno in sproščeno vzdušje. Med negativnimi (5,7 %)
pa so izpostavili neorganiziranost, zlasti pri urnikih. Ostali (32,5 %) so svoje občutke ozna-
čili kot nevtralne.

177
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184