Page 177 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 177
kakovost z vidika študentov univerzitetnega študijskega programa ...

Namen, cilji in raziskovalna vprašanja

Skladno s smernicami3 (Julkaisupalvelut, 2005) in usmeritvami bolonjske deklaracije ugo-
tavljanja in zagotavljanja kakovosti visokega šolstva, smo na UP PEF izvedli raziskavo o ka-
kovosti univerzitetnega študijskega programa 1. stopnje Razredni pouk, s katero smo želeli
ugotoviti, kako študenti tega programa ocenjujejo kakovost vpisanega študijskega progra-
ma. Osredotočili smo se na ocenjevanje ustreznosti sledečih kazalnikov: strukturni pogo-
ji študija, procesni pogoji študija, dosežene kompetence (uspešnost študijskega programa z
vidika doseganja različnih kompetenc), sodelovanje študentov pri dejavnostih fakultete in
zadovoljstvo s študijem. Rezultati raziskave nam nudijo direkten vpogled v študijski proces
in omogočajo ugotavljanje zagotavljanja kakovosti študijskega programa.

S cilji raziskave smo želeli identificirati:
- učinke študijskega procesa proučevanega študijskega programa;
- uspešnost študijskega programa z vidika doseganja različnih kompetenc;
- aktivnost študentov pri dejavnostih fakultete;
- zadovoljstvo študentov s študijem.

Metodologija

Uporabili smo deskriptivno metodo neeksperimentalnega pedagoškega raziskovanja.

Opis vzorca

Udeleženci
Glede na cilje raziskave je bil vzorec priložnosten. Sodelovalo je 209 študentov, ki so vpisa-
ni na 1. stopnjo univerzitetnega študijskega programa Razredni pouk na UP PEF. Vzorec
je zajemal 190 študentk (90,9 %) in 19 študentov (9,1 %), in sicer je bilo v raziskavo vključe-
nih 50 študentov 1. letnika (23,9 %), 52 študentov 2. letnika (24,9 %), 36 študentov 3. letnika
(17,2 %) in 71 študentov 4. letnika (34,0 %) (Preglednica 32).

Preglednica 32: Strukturni odstotki vzorca.

Letnik študija f F%
1. letnik 50 23,9
2. letnik 52 24,9
3. letnik 36 17,2
4. letnik 71 34,0
Skupno 209 100,0

Merski pripomoček
Na podlagi študija literature smo izdelali vprašalnik, ki vključuje šest sklopov. Podroben
opis vprašalnika je razviden iz točke 1.2.2.1. Najprej smo izdelali preliminarni vprašalnik,
ki smo ga s pilotsko raziskavo testirali in evalvirali. Nato smo na podlagi ugotovljenih po-
manjkljivosti pripravili končni vprašalnik za anketiranje.

3 Pri tem je mišljen predvsem prvi del, ki se nanaša na evropske standarde in smernice za notranje zagotavljanje
kakovosti v visokošolskih ustanovah s poudarkom na točkah 1.1 Politika in postopki zagotavljanja kakovosti ter
1.2 Potrjevanje, spremljanje in redno ocenjevanje študijskih programov in diplom (Julkaisupalvelut, 2005).

175
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182