Page 180 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 180
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

Ustreznost strukturnih pogojev

Sledila so vprašanja, vezana na ustreznost strukturnih pogojev (Preglednica 35). Zanimalo
nas je, ali so zadovoljni s prostornostjo učilnic, z opremljenostjo z IKT, s prilagodljivostjo
opreme v prostoru in s higienskimi pogoji. Poleg tega smo želeli ugotoviti ustreznost dosto-
panja do virov in literature, informacij splošnega značaja, visokošolskih učiteljev in sodelav-
cev ter strokovnih služb. Študentje so ocenili, kakšne so možnosti mednarodnih študijskih
izmenjav, vključevanja v druga univerzitetna okolja, tako na nacionalni kot mednarodni
ravni, ter možnosti vključevanja v obštudijske dejavnosti.

Med strukturnimi pogoji so najslabše ocenili ustreznost učilnic (povprečna ocena
2,81), in sicer so njihovo prostornost večinoma (40,3 %) označili kot srednje ustrezne. Kar
tretjina (30,6 %) jih je ocenila kot neustrezne in 6,8 % kot popolnoma neustrezne. Opre-
mljenost z IKT je največ študentov (47,3 %) opredelilo kot ustrezno. 32,4 % študentov meni,
da ni niti ustrezna niti neustrezna. Le manjši delež študentov (1,4 %) je prepričanih, da je
opremljenost z IKT popolnoma neustrezna. Podobno je mnenje študentov glede prilago-
dljivosti opreme v prostoru (povprečna ocena 3,36). Študenti so s higienskimi pogoji večino-
ma zadovoljni (povprečna ocena 3,99), saj je 58,8 % študentov higienske pogoje na fakulteti
opredelila kot ustrezne in 21,6 % študentov kot popolnoma ustrezne. Le peščica pa je pogo-
je označila kot neustrezne (1,5 %) oziroma popolnoma neustrezne (1,0 %).

Rezultati potrjujejo dejstva, da je prostorska stiska naša stalna spremljevalka. Zato bo
v prihodnosti vsekakor kazalo razmisliti tudi v to smer in nekoliko več pozornosti posveti-
ti učenemu prostoru kot pomembnemu dejavniku kakovosti.

Preglednica 35: Ocena ustreznosti strukturnih pogojev (1 – popolnoma neustrezno, 2 – ne-
ustrezno, 3 – niti neustrezno niti ustrezno, 4 – ustrezno, 5 – popolnoma ustrezno).

Strukturni pogoji 1 2 3 4 5 povpreč-
na ocena

prostornost učilnic 6,8 30,6 40,3 19,4 2,9 2,81

opremljenost z IKT 1,4 11,6 32,4 47,3 7,2 3,47

prilagodljivost opreme v prostoru 1,9 12,1 38,8 41,7 5,3 3,36

higienski pogoji 1,0 1,5 17,2 58,8 21,6 3,99

dostopnost do virov in literature 1,0 10,7 34,6 44,9 8,8 3,50

dostopnost do informacij splošnega značaja 1,5 3,9 27,2 55,3 12,1 3,73

dostopnost do visokošolskih učiteljev 0,5 1,9 21,4 56,3 19,9 3,93

dostopnost do visokošolskih sodelavcev 1,0 2,9 24,8 51,5 19,9 3,86

dostopnost do strokovnih služb 0,5 6,9 27,6 49,3 15,8 3,73

možnost mednarodnih študijskih izmenjav 1,5 8,3 25,9 52,7 11,7 3,65

možnost vključevanja v druga univerzitetna okolja (na nacio- 1,9 9,2 42,7 41,7 4,4 3,37
nalni ravni)

možnost vključevanja v druga univerzitetna okolja (na medna- 3,0 9,9 41,4 40,9 4,9 3,35
rodni ravni)

možnost vključevanja v obštudijske dejavnosti 3,4 9,8 29,8 42,9 14,1 3,55

Dostopnost do virov in literature je po mnenju 44,9 % študentov ustrezna, za 8,8 %
študentov pa popolnoma ustrezna. 11,7 % vprašanih meni, da dostopnost še ni zadovoljiva.
V povprečju so jo ocenili z oceno 3,50. Dostopnost do informacij javnega značaja se študen-
tom zdi ustreznejša (povprečje 3,73). Večina jih je prepričanih, da je dostopnost ustrezna

178
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185