Page 181 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 181
ovost z vidika študentov univerzitetnega študijskega programa ...

(55,3 %) ali popolnoma ustrezna (12 %). Rezultati ankete kažejo, da so študenti večinoma
zadovoljni tudi z dostopnostjo visokošolskih učiteljev (povprečje 3,93). Dostopnost viso-
košolskih sodelavcev je po njihovem mnenju tudi večinoma ustrezna oziroma popolnoma
ustrezna (povprečje 3,86). Podobno so ocenili tudi dostopnost strokovnih služb na fakul-
teti (povprečje 3,73).

Več kot polovica študentov (52,7 %) meni, da imajo ustrezne možnosti za mednarodne
študijske izmenjave. 9,8 % študentov pa misli, da je še vedno neustrezno oziroma popolno-
ma neustrezno poskrbljeno za mednarodne izmenjave.

Študenti nekoliko slabše ocenjujejo možnost vključevanja v druga univerzitetna
okolja, tako na nacionalni (povprečje 3,37) kot na mednarodni ravni (povprečje 3,35).

Med študenti prevladuje prepričanje, da jim fakulteta zagotavlja ustrezne (42,9 %) ozi-
roma popolnoma ustrezne (14,1 %) možnosti za vključevanje v obštudijske dejavnosti.

V nadaljevanju nas je zanimalo, kako pogosto se poslužujejo posameznih struktur-
nih pogojev (Preglednica 36). Večina (52,2 %) pogosto dostopa do virov in literature. Pogo-
stost dostopanja so v povprečju ocenili s 3,76. Študenti manj pogosto dostopajo do infor-
macij splošnega značaja (3,54). Le redki študentje zelo pogosto dostopajo do učiteljev (6,3 %)
in sodelavcev (5,9 %). V povprečju je pogostost dostopanja do učiteljev (3,31) nekoliko večja
od dostopanja k sodelavcem (3,10). Redkeje študenti dostopajo do strokovnih služb (3,05).

Preglednica 36: Ocena pogostosti uporabe strukturnih pogojev (1 – nikoli, 2 – redko, 3 –
niti niti, 4 – pogosto, 5 – zelo pogosto).

Strukturni pogoji 1 2 3 4 5 povpreč-
na ocena

dostopnost do virov in literature 0,5 11,6 17,4 52,2 18,4 3,76

dostopnost do informacij splošnega značaja 1,0 12,8 27,6 48,8 9,9 3,54

dostopnost do visokošolskih učiteljev 3,9 13,7 36,1 40,0 6,3 3,31

dostopnost do visokošolskih sodelavcev 3,0 24,6 37,9 28,6 5,9 3,10

dostopnost do strokovnih služb 2,9 24,9 39,5 29,8 2,9 3,05

možnost mednarodnih študijskih izmenjav 36,8 16,7 29,4 15,7 1,5 2,28

možnost vključevanja v druga univerzitetna okolja (na nacio- 36,6 16,1 29,3 15,6 2,4 2,31
nalni ravni)

možnost vključevanja v druga univerzitetna okolja (na medna- 37,9 14,8 29,1 15,8 2,5 2,30
rodni ravni)

možnost vključevanja v obštudijske dejavnosti 15,0 19,4 27,7 33,0 4,9 2,93

Študentje ne izkoriščajo pogosto možnosti za študijske izmenjave (povprečje 2,28), saj
imajo težave s priznavanjem izpitov, ki jih na izmenjavah opravijo. Nekateri študenti pravi-
jo, da jih izmenjave in sodelovanja v drugih študijskih okoljih ne zanimajo.

V obštudijske dejavnosti se študentje ne vključujejo pogosto (povprečje 2,93). Kot ra-
zloge za to navajajo pomanjkanje časa, zasedenost s popoldanskim delom, urnik, po kate-
rem imajo redne obveznosti na fakulteti razporejene skozi ves dan, in tudi slabo predstavi-
tev obštudijskih dejavnosti.

Na podlagi dobljenih rezultatov ocenjujemo, da tudi v bodoče ne smemo zanemari-
ti dostopnosti do virov in literature, ki omogočajo študentom samostojno učenje ter do-
stopnosti učiteljev in strokovnih služb, ki jih študenti potrebujejo v času študija. Nekaj več
pozornosti bo v bodoče treba posvetiti možnostim za mednarodne študijske izmenjave, saj

179
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186