Page 197 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 197
o izobraziti študente razrednega pouka za učinkovito poučevanje ...

Preglednica 49: Elementi poučevanja z učinkovitim razvijanjem matematične pismenosti
(Clarke et al., 2002).

Matematična vsebina Učitelj, ki učinkovito razvija zgodnjo matematično pismenost,
Značilnosti nalog se osredotoči na pomembne matematične ideje,
Materiali, pripomočki in reprezen- jasno predstavi matematično vsebino učencem;
tacije predvidi smiselne naloge, ki omogočajo različne možnosti, strategije in rešitve,
Prilagoditve, povezave izbere naloge, ki zaposlijo učence in so jim blizu;
Organizacija pouka, pristop pouče- uporabi različne materiale, reprezentacije oziroma kontekste za isti koncept;
vanja
Učeča se skupnost in razredna inte- se prilagodi situaciji,
rakcija povezuje novosti z vsebinami iz predhodnih učnih ur ali s predhodnimi izkušnja-
mi;
Pričakovanja vključi in osredotoči matematično mišljenje učencev z uvodno aktivnostjo s ce-
Refleksija lim razredom,
Načini preverjanja izbira zelo različne individualne ali skupinske dejavnosti v okviru osrednjega dela
učne ure in prilagaja svojo vlogo v njej;
Osebnostne lastnosti učitelja uporabi različne vrste vprašanj za preverjanje mišljenja in razumevanja učencev ter
postavljanja izzivov,
pusti učence, da sami iščejo določene rešitve,
spodbuja učence, da razložijo svoja matematična razmišljanja in zamisli,
spodbuja učence, da poslušajo in ocenijo, kako so drugi razmišljali, in da jim poma-
gajo pri razumevanju,
pozorno posluša posamezne učence,
gradi na matematičnih zamislih in strategijah učencev;
ima visoka, vendar realna pričakovanja od otrok,
spodbuja in ceni trud, vztrajnost in zbranost;
poudari ključne matematične ideje med učno uro in/ali ob zaključku učne ure,
po učni uri reflektira odgovore in učenje otrok v povezavi z dejavnostmi in učno
vsebino;
zbira podatke z opazovanjem in/ali poslušanjem učencev ter si jih ustrezno zabe-
leži,
uporablja različne načine preverjanja,
učno pripravo prilagaja glede na izsledke preverjanja;
verjame, da je učenje matematike lahko prijetno in da bi tako moralo biti,
je samozavesten glede svojega znanja matematike in glede na stopnjo, na kateri po-
učuje,
pokaže ponos in zadovoljstvo ob posameznikovem uspehu.

Zaključek

Gotovo je možnost za učenje, poleg učenčeve zmožnosti, eden izmed faktorjev, ki vpliva na
dosežek učenca. Predpogoj je kvalitetno izobraziti in doizobraževati učitelja. Tudi za uči-
telja razrednega pouka, ki bo uspešno razvijal matematično pismenost, je nujno, da najprej
sam razume matematiko, pri čemer ni mišljena le sposobnost rokovanja z vsebinami mate-
matike na razredni stopnji šolanja. Globlje mora razumeti koncepte in procese ter jih logič-
no razložiti z uporabo ustreznega matematičnega jezika in primerov.

195
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202