Page 133 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 133
8

Organizacijska kultura
v slovenskih gledališčih

Petra Setničar in Mirko Markič

V zadnjem obdobju je zanimanje za organizacijsko kulturo naglo naraslo
in posledica je porast raziskav organizacijske kulture v različnih organi-
zacijah in panogah. V slovenskih gledališčih organizacijska kultura še ni
bila preučevana, zato smo se odločili raziskati, kakšen tip organizacijske
kulture prevladuje, ali je prevladujoči tip skladen pri večini dimenzij in
ali obstajajo razlike v dojemanju organizacijske kulture med posamezni-
mi sektorji. Raziskali smo tudi povezanost tipov kulture in zadovoljstva
zaposlenih z delom in delovnimi razmerami.
Populacija in vzorec
Populacija so zaposleni v slovenskih gledališčih, in sicer na dan 31. 12.
2014 je bilo skupaj 527 zaposlenih (AJPES b. l.). Vprašalnik smo razposla-
li po elektronski pošti, nekaterim pa smo ga razdelili osebno. Dosegli smo
povprečno odzivnost, tj. 31 %. Flere (2000, 128) namreč ugotavlja, da se
običajno na ankete odzove 20–40 % ljudi.

Po podatkih Statističnega urada RS (b. l.) je bilo januarja 2016 v kul-
turni, razvedrilni in rekreacijski dejavnosti v RS skupaj zaposlenih 14.281
oseb, od tega 50,6 % (7.227) moških in 49,6 % (7.054) žensk. Pri naših an-
ketirancih pa je razmerje v prid ženskam, saj se je na anketo odzvalo 54,8
% (91) žensk in 45,2 % (75) moških.

Gledališča so razdeljena na tri organizacijske enote, sektorje: umetni-
škega, tehničnega in splošnega. Na anketo je odgovorilo 69 zaposlenih iz
umetniškega sektorja, kar predstavlja 41,6 % vseh anketirancev, 55 zapo-
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138