Page 219 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 219
11

Organizacijska klima
v slovenskih zdraviliščih

Nataša Kežman in Mirko Markič

Po pregledu raziskav in prispevkov zgoraj navedenih avtorjev smo ugoto-
vili, da organizacijska klima vpliva na počutje zaposlenih. Počutje zapo-
slenih in njihovo zadovoljstvo pa pomembno vplivata na izide (uspešnost)
njihovega dela in na odnos do strank. Neustrezna organizacijska klima
pri zaposlenih povzroča slabo počutje, sodelavci so na delovnem mestu
nezadovoljni, vse to pa se odraža v rezultatih njihovega dela in odnosu
do strank. Zdraviliški turizem je ena izmed najstabilnejših pojavnih ob-
lik turizma, saj je zdravljenje nujna potreba. Zdraviliški turizem defini-
ra skupnost odnosov in pojavov, ki s spremembo kraja bivanja spodbujajo,
stabilizirajo in po potrebi vzpostavljajo telesno, duševno in socialno dob-
ro počutje z uporabo zdravstvenih storitev (Gojčič 2005, 76).

V storitvenih organizacijah, kot so npr. zdraviliške, je zadovoljstvo
gostov izjemnega pomena. Še tako kakovostna storitev, ki ni izvedena na
pravilen način, ne prinese želenega rezultata – zadovoljstva gosta. Zave-
dali naj bi se, da se samo zadovoljni gost vrne, je ponovno pripravljen ko-
ristiti storitve zdravilišča, to pa organizaciji prinaša konkurenčno pred-
nost (Gojčič 2005, 79).

Če se zavedamo, da so zaposleni v turizmu v neposrednem stiku z go-
sti (turisti), naj bi se zavedali tudi njihovega pomena za organizacijo. V
vseh turističnih podjetjih, v katerih si prizadevajo za dvig uspešnosti, naj
bi se zavedali, da kakovostno storitev lahko izvaja le primerno motivirano
osebje. Manager naj bi ustvarjal ugodno vzdušje za sodelavce, kar je enako
pomembno, kot ustvariti ugodno vzdušje za goste (Brezovec, 2000, 119).

Pozitivno spodbujanje izrabljanja človeških virov poganja razvoj tu-
rizma, vpliva na kakovost storitev, omogoča premagovanje konkurence in
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224