Page 232 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 232
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

– ustvarjanje časopisa vs. prodaja časopisa,
– urednik vs. novinar,
– časopis vs. bralci,
– ekonomski interes lastnikov časopisa vs zagotavljanje javne sfere.

Časopis Primorske novice ima razgibano povojno provenienco po za-
slugi združevanja več lokalnih tednikov, denimo goriškega in istrskega.
Postopoma se uveljavi kot osrednji regionalni primorski časopis. Do leta
1980 je tednik (izhaja ob petkih), po tem letu začne izhajati dvakrat na teden,
ob torkih in petkih. Leta 1995 se časopis bralcem prvič predstavi v barvnem
tisku, leta 2004 pa postane »prvi slovenski regionalni dnevnik«, izhajajoč
šest dni v tednu. Leta 1996 na internetu zaživi domača stran Primorskih no-
vic. Leta 2007 časopisna družba praznuje šestdesetletnico z izdajo brezplač-
ne jubilejne številke časopisa, ki jo prejme vseh 96.000 primorskih domov,
z javnimi razpravami o vitalnih vprašanjih življenja Primorske.

Slika 35: Spletna stran Primorskih novic
Vir: https://www.primorske.si/ (zajem zaslonske slike: V. Kotnik)

Pričujoča etnografija razpolaga z zelo divergentno podobo odnosa in-
formatorjev do časopisa. Večina jih je izkazala zaznavno stopnjo zaintere-
siranega odnosa. To pomeni, da berejo časopis ali so ga morebiti prebirali v
preteklosti, četudi je njihov dostop do njega zelo raznolik (od naročniške-
ga razmerja doma, v službi, v javnih institucijah do lokalov), svojo konzu-
mentsko prakso pa pogostokrat utemeljujejo s tem, da gre za lokalni časopis.
Predstavniki časopisa kažejo strateški interes, da se Primorske novice doje-

232
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237