Page 95 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 95
Operativni cilji matematičnega pouka v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju

Preglednica 7.4 Matematični sklopi in vsebine teme Obdelave podatkov v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju (22 ur, 20 ur, 20 ur)

Sklop 1. razred 2. razred 3. razred

Prikazi Preglednice Preglednice Preglednice
Prikazi (figurni prikaz, Prikazi (črtični in fi- Prikazi (črtični in fi-
prikaz s stolpci) gurni prikaz, prikaz s gurni prikaz, prikaz s
stolpci oziroma vrsti- stolpci oziroma vrsti-
cami) cami)
Kombinatorične situ- Kombinatorične situ-
acije acije
Raziskava

Matematični proble- Problemi (zaprti, od- Problemi (zaprti, od- Problemi (zaprti, od-
mi in problemi z ži- prti) prti) prti)
vljenjskimi situacija- Vzorci Vzorci Problemi iz življenj-
mi skih situacij
Vzorci

Opombe Povzeto po Zavod Republike Slovenije za šolstvo (2011).

Preglednica 7.5 Matematični sklopi in operativni cilji teme Geometrije in merjenja v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju (18 ur, 15 ur, 25 ur)

Orientacija. Učenci:
– opredelijo položaj predmeta glede na sebe oziroma glede na druge predmete in se znajo
pri opisu položajev pravilno izražati (nad/pod, zgoraj/spodaj, desno/levo ipd.),
– premikajo se po navodilih po prostoru,
– orientirajo se na ravnini (na listu papirja),
– razvijajo strategije branja in prepoznavanja mrež, poti, labirintov;
– oblikujejo navodilo za premikanje po prostoru in se po navodilih premikajo,
– orientirajo se na ravnini (na listu papirja, zaslonu računalnika, tipkovnici ipd.),
– razvijajo strategije branja in orientacije v mrežah, poteh, labirintih;
– opišejo položaj predmetov v prostoru in na ravnini ter se natančno izražajo,
– opisujejo odnos med dvema smerema: navpično, vodoravno; levo, desno;
spredaj, zadaj,
– berejo različne načrte (npr.: učilnice, šolskih prostorov, šolske okolice, mest),
se orientirajo po njih in oblikujejo navodilo za gibanje po prostoru.

Geometrijske oblike in uporaba geometrijskega orodja. Učenci:
– prepoznajo, poimenujejo in opišejo osnovne geometrijske oblike v življenjskih situacijah
(predmeti) in matematičnih okoliščinah (modeli),
– izdelajo modele teles in likov ter jih opišejo,
– rišejo prostoročno črte in like,
– uporabljajo geometrijsko orodje (šablono) pri risanju ravnih črt in likov;
– prepoznajo, opišejo in poimenujejo geometrijska telesa in geometrijske like,
– prepoznajo in rišejo različne črte (ravne, krive, sklenjene, nesklenjene, lomljene),
– narišejo in označijo točko z veliko tiskano črko,
– označijo presečišče črt,
– uporabljajo geometrijsko orodje (šablono) pri risanju črt in likov;
– prepoznajo in poimenujejo geometrijska telesa ter pri opisu lastnosti uporab-
ljajo matematične izraze (ploskev, rob, oglišče),

93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100