Page 92 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 92
ematični pouk v prvem triletju osnovne šole

– razvijajo uporabo različnih matematičnih postopkov in tehnologij;
– spoznavajo uporabnost matematike v vsakdanjem življenju;
– spoznavajo matematiko kot proces ter se učijo kreativnosti, ustvarjal-

nosti in natančnosti;
– razvijajo zaupanje v lastne (matematične) sposobnosti, odgovornost in

pozitiven odnos do dela ter matematike;
– spoznavajo pomen matematike kot univerzalnega jezika;
– sprejemajo in doživljajo matematiko kot kulturno vrednoto.

Namen učnega načrta za matematiko torej ni, da bi se matematiko le učili,
ampak da bi jo odkrili, razmišljali, nadgrajevali znanje; (na)učiti se matema-
tike pomeni rešiti problem. Značilnost matematičnega mišljenja je namreč
reševanje problemov. Problemi se vselej rojevajo iz potreb, intelektualnega
interesa ali iz radovednosti, zato motivacijo razumemo kot primarno dejav-
nost poučevanja in učenja matematike. Učenci se »trudijo« razumeti določen
matematični koncept, če jih problem, ki izhaja iz njihovih lastnih in dejanskih
spoznavnih potreb, vznemirja. Matematiko naj torej doživljajo kot nekaj ko-
ristnega in potrebnega v življenju, zato vedno izhajamo iz učenčevega kon-
kretnega sveta. Prav zato učni načrt za matematiko uvaja sozvočje med reše-
vanjem problema in otrokovo pripravljenostjo, da postavlja vprašanja in išče
odgovore.

Matematika ni neko dano in zaprto znanje, temveč vselej aktivno razmiš-
ljanje, zato naloga učitelja ni le prenašanje matematičnih vednosti, pač pa
vzbujanje in spodbujanje zanimanja, radovednosti in spoznavnih potreb (Co-
tič, 2002).

Vsebine matematičnega pouka prvega vzgojno-izobraževalnega
obdobja
V učnem načrtu so navedene tri matematične vsebine, in sicer Geometrija
in merjenje, Aritmetika in algebra ter Druge vsebine. Pri pouku matematike
obravnavamo znotraj Drugih vsebin: Logiko in jezik, Obdelavo podatkov ter
Matematične probleme in probleme z življenjskimi situacijami.

Operativni cilji matematičnega pouka v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju
Operativni cilji predmeta
Operativni cilji so v prvi vrsti namenjeni pouku, učenju in poučevanju in vo-
dijo v usvajanje bistvenih matematičnih pojmov in vsebin. Gre za konkretne
cilje, ki so opredeljeni enopomensko, v obliki dejavnosti (kaj bodo učenci po

90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97