Page 97 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 97
Operativni cilji matematičnega pouka v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju

– zapišejo odnose med števili (<, >, =);
– štejejo, zapisujejo in berejo števila do 1000,
– razlikujejo desetiške enote in pojasnijo odnose med njimi (E, D, S, T),
– uredijo po velikosti naravna števila do 1000,
– določijo predhodnik in naslednik števila,
– nadaljujejo in oblikujejo zaporedja števil,
– zapišejo odnose med števili (<, >, =),
– poznajo soda in liha števila.

Računske operacije in njihove lastnosti. Učenci:
– seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 20, vključno s številom 0 (prehod: ob
konkretnih pripomočkih s štetjem čez desetico),
– na konkretni ravni pojasnijo zakon o zamenjavi pri seštevanju,
– na konkretni ravni pojasnijo, da sta seštevanje in odštevanje nasprotni operaciji,
– spoznajo, da je število 0 razlika dveh enakih števil,
– uporabijo računske operacije pri reševanju problemov;
– seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 20, vključno s številom 0,
– seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 100 (prehod: z didaktičnimi pri-
pomočki oziroma ponazorili),
– v (konkretni) matematični situaciji uporabijo seštevanje in odštevanje kot nasprotni
operaciji,
– poiščejo manjkajoče število: a ± = b, ± a = b, v množici naravnih števil do 20,
vključno s številom 0,
– zapisujejo vsoto enakih seštevancev v obliki zmnožka in spoznajo operacijo mno-
ženja (simbol ·),
– delijo s pomočjo konkretnih materialov in spoznajo operacijo deljenja (simbol :),
– uporabijo na konkretni ravni zakon o zamenjavi in zakon o združevanju seštevanja
(komutativnost in asociativnost),
– pojasnijo vlogo števila 0 pri seštevanju in odštevanju,
– uporabijo računske operacije pri reševanju problemov;
– seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 100,
– pisno seštevajo in odštevajo naravna števila do 1000,
– usvojijo do avtomatizma zmnožke (produkte) v obsegu 10 × 10 (poštevanka),
– spoznajo pojem večkratnik števila,
– spoznajo pojem količnik,
– usvojijo do avtomatizma količnike, ki so vezani na poštevanko,
– ocenijo rezultate pri seštevanju, odštevanju, množenju in deljenju,
– poiščejo manjkajoče število: a± = b, ± a = b, ·a = b, a· = b, : a = b,
v množici naravnih števil do 100,
– spoznajo, da sta množenje in deljenje obratni računski operaciji,
– uporabljajo računske zakone pri seštevanju in množenju,
– poznajo vlogo števil 0 in 1 pri množenju in deljenju,
– uporabljajo računske operacije pri reševanju problemov,
– ocenijo in spretno izračunajo vrednost številskega izraza z upoštevanjem vr-
stnega reda računskih operacij.

Racionalna števila. Učenci:
– prepoznajo, opišejo in poimenujejo polovico, četrtino in tretjino na konkretnih predme-
tih (čokolada, torta idr.);
– prepoznajo celoto in dele celote na modelu in sliki,

95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102