Page 98 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 98
ematični pouk v prvem triletju osnovne šole

– delijo celoto na enake dele (na modelu in sliki),
– poimenujejo del celote (iz konkretnih primerov) in ga zapišejo v obliki ulomka (npr. četr-

tina 1/4; polovica, 1/2).

Preglednica 7.7 Matematični sklopi in operativni cilji teme Logike in jezika v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju (22 ur, 20 ur, 20 ur)

Logika in jezik. Učenci:
– razporejajo predmete, telesa, like, števila glede na eno izbrano lastnost in s tem oblikujejo
množice in podmnožice (množica je rezultat procesa razporejanja),
– odkrijejo in ubesedijo lastnost, po kateri so bili predmeti, telesa, liki, števila razporejeni,
– ponazorijo razporeditev predmetov z različnimi prikazi (Euler-Vennov, Carrollov in dreve-
sni prikaz),
– pravilno uporabljajo izraze večji, manjši, daljši, krajši, prej, potem ipd.,
– zapišejo odnos med elementi/pojmi s puščičnim prikazom,
– uredijo elemente po različnih kriterijih (npr. od najdaljšega do najkrajšega, od večjega do
manjšega idr.),
– odkrivajo in ubesedijo kriterij, po katerem so bili elementi urejeni;
– razporejajo predmete, telesa, like, števila glede na največ dve lastnosti,
– odkrijejo in ubesedijo lastnost oziroma lastnosti, po katerih so bili predmeti, telesa,
liki, števila razporejeni,
– prikažejo in berejo razporeditev predmetov z različnimi prikazi (Euler-Vennov, Car-
rollov in drevesni prikaz),
– pravilno uporabljajo izraze večji, manjši, daljši, krajši, prej, potem, težji, lažji, višji,
nižji ipd.,
– odkrivajo in ubesedijo kriterij, po katerem so bili elementi urejeni;
– razporejajo elemente po različnih kriterijih in razporeditev prikažejo s prikazi
(Carrollov, Euler-Vennov in drevesni prikaz),
– prikažejo in berejo odnos med elementi dveh skupin s puščičnim diagramom,
– prikažejo in berejo razporeditev predmetov z Euler-Vennovim, z drevesnim in
s Carrollovim prikazom.

Preglednica 7.8 Matematični sklopi in operativni cilji teme Obdelave podatkov v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju

Prikazi. Učenci:
– predstavijo podatke z dano preglednico in s figurnim prikazom (vrstičnim ali stolpčnim),
– preberejo preglednico, prikaz z vrsticami oziroma stolpci in figurni prikaz;
– predstavijo podatke s preglednico, figurnim prikazom in prikazom s stolpci oziroma
z vrsticami,
– preberejo preglednico, figurni prikaz, črtični prikaz in prikaz s stolpci oziroma z vr-
sticami,
– zberejo in uredijo podatke ter jih čim pregledneje predstavijo in preberejo,
– nastavijo in preštejejo vse možne izide pri najpreprostejših kombinatoričnih situa-
cijah (razporeditve treh predmetov);
– predstavijo podatke s preglednico, figurnim prikazom in prikazom z vrsticami
oziroma s stolpci,
– preberejo preglednico, figurni in črtični prikaz in prikaz z vrsticami oziroma s
stolpci,
– nastavijo in preštejejo vse možne izide pri kombinatoričnih situacijah,

96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103