Page 99 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 99
Operativni cilji matematičnega pouka v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju

– predstavijo kombinatorične situacije grafično, s preglednico in s kombinato-
ričnim drevesom,

– rešijo problem, ki zahteva zbiranje in urejanje podatkov, njihovo pregledno
predstavitev ter branje in interpretacijo.

Matematični problemi in problemi z življenjskimi situacijami. Učenci:
– predstavijo problemsko situacijo z različnimi didaktičnimi ponazorili,
– besedno in grafično rešujejo probleme, ki so predstavljeni na različnih ravneh: konkretni,
grafični,
– spoznajo sestavo (besedilnega) problema in ločijo: (besedilo), podatke, vprašanje,
– obnovijo problem s svojimi besedami,
– spoznajo različne strategije reševanja problemov in jih uporabljajo pri reševanju podob-
nih problemov,
– oblikujejo slikovne in geometrijske vzorce,
– prepoznajo pravilo v slikovnem in geometrijskem vzorcu in vzorec nadaljujejo;
– predstavijo problemsko situacijo z različnimi didaktičnimi ponazorili, s konkretnimi
in slikovnimi materiali,
– rešijo (besedilne) probleme (npr. s preveč podatki, s premalo podatki, z več rešitva-
mi, iz logike ipd.),
– problem analizirajo, ga sistematično rešijo in pri tem uporabljajo različne strategije
reševanja,
– nadaljujejo slikovne in geometrijske vzorce;
– predstavijo problemsko situacijo z različnimi didaktičnimi ponazorili, s konkretnimi
in slikovnimi materiali in simboli,
– opredelijo in razčlenijo življenjsko problemsko situacijo na posamezne korake in
oblikujejo problemska vprašanja,
– sistematično rešujejo probleme (branje besedila, oblikovanje vprašanj, analiza po-
datkov, matematični zapis postopka reševanja, grafična predstavitev, kritično vre-
dnotenje rešitev, oblikovanje odgovorov),
– analizirajo in obnovijo problem s svojimi besedami ter utemeljijo rešitev,
– nadaljujejo slikovne in geometrijske vzorce.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104