Page 96 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 96
ematični pouk v prvem triletju osnovne šole

– prepoznajo in poimenujejo geometrijske like ter pri opisu lastnosti uporab-
ljajo matematične izraze (stranica, oglišče),

– narišejo večkotnik in ga pravilno poimenujejo glede na število stranic,
– seznanijo se s pojmom skladnost ob življenjskih primerih in v matematičnih

okoliščinah,
– prepoznajo in narišejo skladen lik,
– narišejo črte med dvema točkama in spoznajo pojem najkrajša razdalja med

dvema točkama.

Transformacije. Učenci:
– spoznajo in poiščejo simetrijo pri predmetih iz vsakdanjega življenja,
– prepoznajo in opišejo simetrične oblike;
– prepoznajo in pokažejo simetrijo pri predmetih in likih,
– narišejo simetrične oblike.

Merjenje. Učenci:
– ocenijo in primerjajo količine za dolžino, maso in prostornino (najkrajši, najdaljši, najtežji,
najlažji, največja, najmanjša prostornina ipd.),
– merijo dolžino, maso in prostornino z nestandardnimi enotami (z relativnimi in s konstan-
tnimi);
– ocenijo, primerjajo in merijo dolžino, maso in prostornino z nestandardnimi (z rela-
tivnimi in s konstantnimi) in s standardnimi enotami,
– zapišejo meritev z merskim številom in enoto,
– poznajo in uporabljajo merilne instrumente (ravnilce, tehtnica, menzura ipd.) za
merjenje količin,
– seštevajo in odštevajo količine enakih enot,
– spoznajo merski enoti za denar (evro, cent) in njune vrednosti,
– se navajajo na uporabo denarnih enot v vsakdanjem življenju;
– poznajo in izbirajo (glede na situacijo) ustrezne merske enote za merjenje dol-
žine, mase, prostornine, časa in denarja,
– ocenijo, primerjajo, merijo količine in meritev zapišejo z merskim številom in
mersko enoto,
– računajo z enoimenskimi merskimi enotami,
– berejo zapisane denarne vrednosti (ceno) v decimalnem zapisu.

Preglednica 7.6 Matematični sklopi in operativni cilji teme Aritmetike in algebre v prvem
vzgojno-izobraževalnem obdobju (85 ur, 90 ur, 115 ur)

Naravna števila in število 0. Učenci:
– štejejo, zapišejo in berejo števila do 20, vključno s številom 0,
– ocenijo število predmetov v množici,
– uredijo po velikosti množico naravnih števil do 20,
– določijo predhodnik in naslednik danega števila,
– prepoznajo, nadaljujejo in oblikujejo zaporedja števil,
– primerjajo števila po velikosti;
– štejejo, zapišejo in berejo števila do 100,
– razlikujejo desetiške enote in razumejo odnose med njimi (enice, desetice in stotice),
– uredijo po velikosti množico naravnih števil do 100,
– ločijo med kardinalnim (glavnim) in ordinalnim (vrstilnim) pomenom števila,
– določijo predhodnik in naslednik danega števila,
– oblikujejo in nadaljujejo zaporedja števil,

94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101