Page 105 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 105
Geometrijski problemi v osnovni šoli

cij (Evklidovi postulati). Zahtevnejše konstrukcije sestavlja zaporedje konč-
nega števila elementarnih konstrukcij.

Danes se v šolah uporabljata šestilo in geotrikotnik, ki učencem omogo-
čata enostavno risanje vzporednic in pravokotnic kot tudi risanje in merjenje
kotov. V učnem načrtu za matematiko iz leta  je bil zapisan tudi cilj načr-
tovanja kotov °, °, °, °, ° in ° s šestilom, načrtovanje kotov °,
°, ° in ° pa je bilo opredeljeno kot minimalni standard znanja; v obsto-
ječem učnem načrtu (Žakelj idr., ) je cilj posplošen – predvideva uporabo
različnih strategij načrtovanja kotov s šestilom in ravnilom, kar do določene
mere poenostavlja konstrukcije.

S konstrukcijami, ki temeljijo na evklidski geometriji, se spoznajo v . ra-
zredu. V didaktičnih priporočilih je poudarjeno, da z namenom boljšega ra-
zumevanja in predstavljivosti učence navajamo na risanje skicami tako pri
konstrukcijskih kot tudi pri računskih nalogah ter na zapis konstrukcijskih ko-
rakov.

Davis () pravi, da lahko večino konstrukcijskih problemov rešimo tako,
da razberemo lastnosti oziroma zakonitosti, katerim mora rešitev problema
zadostiti, ter uporabimo kombinacijo elementarnih konstrukcij. Davis ()
še navaja, da je konstrukcijske probleme težko kategorizirati, vendar je pri
njihovem reševanju smotrno slediti naslednji osnovni strategiji:

. risanje skice,
. analiza podatkov in odnosov med njimi,
. oblikovanje strategije reševanja problema,
. konstrukcija,
. preverjanje ustreznosti rešitve/rešitev.

Risanje skice pomeni »risanje hipotetične slike, v kateri predpostavljamo,
da so pogoji problema izpolnjeni v vseh njegovih podrobnostih« (Polya, ,
str. ). Ko narišemo skico, predpostavimo, da rešitev obstaja. Reševanje
konstrukcijskega problema se odvija v smeri od rešitve do problema.

Pustavrhova () poda naslednje smernice risanja skico:

– Skica ne sme zavajati.
– Rišemo dovolj veliko skico.
– Skico ustrezno označimo.
– Na skici obkrožimo dane podatke.
– Na skici označimo neznane količine.
– Vzporednice, pravokotnice, simetrale itd. rišemo čim natančneje.


   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110