Page 100 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 100
k geometrije v osnovni šoli

Po »šolskih« pravilih konstruiranja je dovoljeno risanje premic skozi dve
točki z ravnilom ter risanje krožnic z običajnim šestilom. Merjenje in raču-
nanje je prepovedano (Modic, ). Razdalje lahko prenašamo s šestilom.
Izkaže se, da je vse konstrukcije, ki so izvedljive s tem orodjem, možno izvesti
(na bolj kompliciran način) po pravilih evklidskih konstrukcij.

Danes se v šolah uporablja šestilo in geotrikotnik, ki učencem omogoča-
ta enostavno risanje vzporednic in pravokotnic kot tudi risanje in merjenje
kotov.

Cilji in vsebine pouka geometrije v . triletju osnovne šole
Vsako vzgojno-izobraževalno obdobje v učnem načrtu za matematiko (Ža-
kelj idr., ) vsebuje tri glavne matematične teme, in sicer geometrijo in
merjenje, aritmetiko in algebro ter druge vsebine. Vse teme so razdeljene na
vsebinske sklope, sklopi pa še na posamezne vsebine. Globalni cilji so zapi-
sani kot cilji triletja za določene teme.

Pri temi geometrija in merjenje naj bi učenci v tretjem vzgojno-izobraže-
valnem obdobju:

– utrdili pretvarjanje merskih enot in jih povezali z reševanjem geome-
trijskih nalog;

– razvili geometrijske predstave v ravnini in prostoru;
– razvili uporabo geometrijskega orodja pri načrtovalnih geometrijskih

nalogah;
– razvili strategije geometrijskih konstrukcij z uporabo geometrijskega

orodja;
– znali opisati postopek geometrijske konstrukcije;
– razvijali natančnost in spretnost pri računanju neznanih količin pri likih

in telesih.

Snovalci učnega načrta v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju pripo-
ročajo, da se v razredu izvajajo različne aktivnosti v povezavi s pridobivanjem
ravninskih in prostorskih predstav. Pri obravnavi geometrijskih oblik priporo-
čajo izhajanje iz različnih modelov (npr.: kreda, radirka, svinčnik, žica, zvezek,
miza, tabla, modeli iz papirja, žice idr.). Za boljše razumevanje in predstavlji-
vost učence navajamo na risanje skico. Razvijanje veščine risanja skico dolo-
čajo cilji, tako pri računskih kot tudi pri konstrukcijskih nalogah. Večji pouda-
rek se namenja tudi uporabi geometrijskega orodja.

Obvezna je uporaba raznovrstnih modelov, ki naj bodo dostopni vsakemu
učencu. Modele lahko izdelajo tudi učenci sami.


   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105