Page 108 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 108
k geometrije v osnovni šoli

Slika . sα
α
Simetrala kota: simetrala kota je
geometrijsko mesto točk, ki so enako
oddaljene od krakov danega kota

sAB B sBC
A C

S

Slika .
Krožnica, ki poteka skozi tri dane
nekolinearne točke

BC. Podobno velja tudi za geometrijsko mesto točk, ki so enako oddaljene od
točk A in C. Središče krožnice S bo torej presečišče teh simetral daljic.

Metoda konstruiranja s pomožnim likom
Ob skici analiziramo podatke in njihove odnose ter razmislimo, konstrukcijo
katerega lika nam omogočajo dani podatki. Sledi ugotavljanje povezave med
konstruiranim in želenim likom.

Zgled . Načrtaj splošni štirikotnik z danimi podatki: a =  cm, c =  cm, d = 
cm, f =  cm, γ = °.

Iz skice (slika .) razberemo, da bo potrebno najprej konstruirati zelen tri-
kotnik, nato modrega, sicer konstrukcije ne bi mogli dokončati. Razmišljanja
o pomembnosti začetka konstrukcije se učenci začnejo učiti pri načrtovanju
trikotnika s podanima stranicama in kotom, ki leži daljši stranici nasproti. Po-
tek načrtovanja:


   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113