Page 112 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 112
k geometrije v osnovni šoli

– Ali se s spreminjanjem dolžin stranic pravokotnika spreminjajo tudi ob-
segi pravokotnikov?

Odločimo se o načinu preiskovanja dane situacije. Lahko se odločimo za
induktivni pristop. Izkustveno učenje, induktivno učenje, opazovanje prime-
rov, delo s konkretnim materialom je zlasti primerno za učence, ki probleme
rešujejo na podlagi celostnega vtisa (Žakelj, ). Ne glede na metode uče-
nja in poučevanja si pri pouku prizadevamo za dejavno učenje, ki vodi do
interakcije med konkretno in miselno dejavnostjo.

Glede na dano situacijo podatke smiselno uredimo v preglednico, opazu-
jemo vrednosti stranic in obsegov ter sklepamo.

stranica a [cm]
stranica b [cm]
ploščina p [cm]
obseg o [cm]

Ugotovitve predstavimo, interpretiramo, opišemo z besedami in uporabo
matematičnih pojmov. Na koncu razmislimo, ali smo odgovorili na postavlje-
na vprašanja.

Primeri zaprtih geometrijskih problemov, ki sodijo v matematični kontekst
Primer . »Slika . predstavlja mrežo kocke, ki meri  cm; izračunaj prostor-
nino kocke« (povzeto po Žakelj, ). Reprezentacija: slikovna, deloma sim-
bolna. Taksonomska raven: razumevanje. Učenec lahko nalogo reši na različ-
ne načine. V pomoč mu je vizualna opora.

. način: reševanje s sklepanjem. Učenec uvidi, da je ploščina  skladnih kva-
dratov enaka  cm in nato sklepa na enoto, torej je ploščina enega kvadrata
enaka  cm. Iz tega sledi, da je stranica enaka  cm (v pomoč mu je lahko po-
dana slikovna opora). S pomočjo dobljene dolžine stranice kvadrata izraču-
na prostornino kocke kot produkt njene dolžine, širine in višine. Prostornina
kocke meri  cm.

. način: reševanje z uporabo obrazca za računanje površine kocke. Učenec s sli-
ke in iz podatka razbere, da površina kocke meri  cm, izračuna ploščino ene
mejne ploskve – kvadrata in nato dolžino njegove stranice. Sledi računanje
prostornine kocke.

Za večino učencev je . način prezahteven, saj še niso vešči reševanja na
simbolni ravni. Vendar je pomembno, da učitelj ob primernih dejavnostih
spodbuja tudi slednje.


   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117