Page 114 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 114
k geometrije v osnovni šoli

Slika .
Primer zaprtega
geometrijskega
problema: življenjska
situacija

. Koliko arov meri travnik?
. Katera cesta zavzema večji del površine travnika?
. Kolikšen del travnika izgubi lastnik zaradi obeh cest?«

Razmislimo o dani problemski situaciji in izluščimo bistvo. Dani pogoji so
naslednji: lastnosti stranic pravokotnika, širini obeh pasov. Podana je tudi vi-
zualna opora.

Primer  zahteva uporabo rutinskih proceduralnih znanj. Za rešitev imamo
dovolj podanih podatkov.

Vprašanje  zahteva razumevanje ploščine paralelogramov z enako strani-
co in njej pripadajočo višino.

Za uspešno razrešitev izziva  je potrebno izvesti kompleksno proceduro –
računanje širine posamezne poti ter njene površine, računanje površine ce-
lotnega travnika (z obema potema) ter izračun razlike med celotno površino
in površinama obeh poti. Za rešitev imamo dovolj podanih podatkov.

Ugotovitve predstavimo, opišemo z besedami in uporabo matematičnih
pojmov ter zapišemo s simboli. Na koncu razmislimo, ali smo odgovorili na
postavljena vprašanja.

Kot smo že omenili, je temelj uspešnega reševanja geometrijskih proble-
mov dobro razvita prostorska predstava ter dobro poznavanje in razumeva-
nje osnovnih geometrijskih pojmov in konceptov. Ne glede na kontekst pro-
blema je pomembno, da učence navajamo na uporabo osnovnih strategij
(izdelava skice, modela, analiza odnosov, vključevanje pojmov iz ravninske
geometrije in geometrije teles itd.). Razumevanje osnovnih pojmov in kon-
ceptov ter usvojene osnovne strategije reševanja problemov so temelj upo-
rabe znanja v novih situacijah, pri reševanju tako matematičnih kot tudi rea-
lističnih problemov.


   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119