Page 116 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 116
el problemskega pouka geometrije z IKT

Preglednica . Primerjava modela pouka z uporabo IKT s tradicionalnim poukom

Model pouka z uporabo IKT Tradicionalni pouk brez uporabe IKT

– poučevanje osredotočeno na učenca – poučevanje osredotočeno na učitelja

– omogoča izmenjavo informacij – temelji na podajanju informacij

– omogoča kritično mišljenje in odločanje – faktografsko, na znanju temelječe učenje
na osnovi informacij

– temelji na problemskem učenju – temelji na pomnjenju podatkov, urjenju
procedur

– omogoča aktivno, raziskovalno učenje, iz- – omogoča pasivno učenje
kušenjsko učenje

– spletno učno okolje z multimedijskimi – učenje iz učbenikov, ki vsebujejo pretežno

gradniki, interaktivnimi nalogami: (a) besedilno gradivo in statične slike

omogoča različne reprezentacije in preha-

janje med njimi – učenec gradi geometrij-

ske predstave na konkretnem nivoju, ob

slikovni podpori sledi prehod na simbolni

nivo, (b) uporaba animacijah omogoča, da

učenec proces sproži in opazuje, po potre-

bi ponovi

– omogoča številna srečanja z različnimi fi- – omogoča večkratno reševanje podobnih

zičnimi in virtualnimi situacijami nalog po modelu

– omogoča manj linearno, hierarhično ali – linearno napredovanje po predpisani učni
sistematično napredovanje, vsebuje pri- poti
poročila za nadaljnje delo

Nadaljevanje na naslednji strani

sklop je predvideno le okvirno število ur, učiteljem pa je prepuščena prilago-
ditev števila ur za posamezen sklop glede na potrebe in posebnosti v oddel-
kih. Vsak modul vsebuje uvodno aktivnost, vodene aktivnosti, preko katerih
učenci spoznavajo izbrane vsebine, ter naloge, ki so namenjene preverjanju
razumevanja in urjenju.

Obravnavane so naslednje vsebine iz geometrije:

– sklop : Obsegi geometrijskih likov (– ure),
– sklop : Ploščine štirikotnikov (– ur),
– sklop : Ploščine trikotnikov (– ure).

Predvidena učna pot je učencem predstavljena na vodenem učnem listu.
Shematsko je prikazana na sliki . ter podprta s povezavami in z gradivi v
spletni učilnici. Kljub strukturirani učni poti nam spletno učno okolje omo-
goča tudi manj linearno, hierarhično ali sistematično napredovanje. Učna pot
tako ni strogo zavezujoča, saj je odvisna od dinamike v skupini in predvsem


   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121