Page 117 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 117
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije
Preglednica . Nadaljevanje s prejšnje strani
– spodbuja sodelovalno delo, diskusijo – spodbuja izolirano delo
– spodbuja uporabo več medijev – spodbuja uporabo enega medija
– spodbuja razvoj sposobnosti vizualizacije, – manj možnosti za razvoj sposobnosti vizu-
omogoča veliko različnih gradiv s slikovno alizacije, tiskani učbeniki ne zagotavljajo
oporo tako velikega nabora različnih nalog s sli-
kovno oporo
– omogoča napredovanje po več učnih po- – omogoča napredovanje po eni učni poti
teh
– omogoča soustvarjanje učne poti – učno pot izbere učitelj
– zagotavlja možnost izbire – možnost izbire je majhna ali je ni
– omogoča umeščenost v avtentične, ži- – izolirani, pogosto umetno oblikovani kon-
vljenjske kontekste, omogoča simuliranje teksti
realnih pojavov in problemov
– omogoča sprotno povratno informacijo, ki – takojšnja povratna informacija odvisna od
je nepristranska in neosebna razpoložljivosti učitelja, predpriprave gra-
diva
– omogoča prilagajanje gradiva potrebam – tiskano gradivo težje prilagajamo potre-
posameznega učenca bam posameznikov
– ažurnost, saj lahko e-gradiva pri ugoto- – za popravo napake potreben ponoven tisk
vljeni napaki hitro popravimo, hitro poso- tiskanega gradiva, posodabljanje vezano
dabljanje na ponoven tisk gradiva
– omogoča uspešnejše prilagajanje glede – omogoča prilagajanje glede na predzna-
na predznanje posameznega učenca nje večine učencev
od aktivnosti posameznega učenca. Učitelj ima vlogo usmerjevalca. Preko
razgovora s posameznim učencem ali celotno skupino osmisli zastavljeno
pot in pomaga pri načrtovanju nadaljnjega raziskovanja oziroma dela. Poleg
konceptualnega razumevanja geometrije omenjeni pristop učencem omo-
goča, da se urijo v samostojnem načrtovanju lastnih aktivnosti s ciljem čim
večje učinkovitosti na poti doseganja zastavljenega cilja.
Aktivnosti v posameznem sklopu so oblikovane tako, da učenci osnovne
geometrijske pojme vizualizirajo s pomočjo multimedijskih gradnikov in z
njihovo pomočjo gradijo razumevanje geometrijskih konceptov. Nato izpe-
ljejo obrazce za računanje ploščine likov, ki jih kasneje uporabijo pri reševa-
nju nalog.
Večina interaktivnih nalog v gradivu nudi učencu sprotno povratno infor-
macijo. V primeru nerazumevanja lahko učenec dejavnost ponovi, pri čemer
se situacija delno spremeni, kar pomeni odmik od učenja na pamet in omo-
goča pot k razumevanju preko različnih primerov. Didaktične igre, ki so vklju-
čene v posameznih aktivnostih, učencu omogočajo možnost izbire več zah-
Preglednica . Nadaljevanje s prejšnje strani
– spodbuja sodelovalno delo, diskusijo – spodbuja izolirano delo
– spodbuja uporabo več medijev – spodbuja uporabo enega medija
– spodbuja razvoj sposobnosti vizualizacije, – manj možnosti za razvoj sposobnosti vizu-
omogoča veliko različnih gradiv s slikovno alizacije, tiskani učbeniki ne zagotavljajo
oporo tako velikega nabora različnih nalog s sli-
kovno oporo
– omogoča napredovanje po več učnih po- – omogoča napredovanje po eni učni poti
teh
– omogoča soustvarjanje učne poti – učno pot izbere učitelj
– zagotavlja možnost izbire – možnost izbire je majhna ali je ni
– omogoča umeščenost v avtentične, ži- – izolirani, pogosto umetno oblikovani kon-
vljenjske kontekste, omogoča simuliranje teksti
realnih pojavov in problemov
– omogoča sprotno povratno informacijo, ki – takojšnja povratna informacija odvisna od
je nepristranska in neosebna razpoložljivosti učitelja, predpriprave gra-
diva
– omogoča prilagajanje gradiva potrebam – tiskano gradivo težje prilagajamo potre-
posameznega učenca bam posameznikov
– ažurnost, saj lahko e-gradiva pri ugoto- – za popravo napake potreben ponoven tisk
vljeni napaki hitro popravimo, hitro poso- tiskanega gradiva, posodabljanje vezano
dabljanje na ponoven tisk gradiva
– omogoča uspešnejše prilagajanje glede – omogoča prilagajanje glede na predzna-
na predznanje posameznega učenca nje večine učencev
od aktivnosti posameznega učenca. Učitelj ima vlogo usmerjevalca. Preko
razgovora s posameznim učencem ali celotno skupino osmisli zastavljeno
pot in pomaga pri načrtovanju nadaljnjega raziskovanja oziroma dela. Poleg
konceptualnega razumevanja geometrije omenjeni pristop učencem omo-
goča, da se urijo v samostojnem načrtovanju lastnih aktivnosti s ciljem čim
večje učinkovitosti na poti doseganja zastavljenega cilja.
Aktivnosti v posameznem sklopu so oblikovane tako, da učenci osnovne
geometrijske pojme vizualizirajo s pomočjo multimedijskih gradnikov in z
njihovo pomočjo gradijo razumevanje geometrijskih konceptov. Nato izpe-
ljejo obrazce za računanje ploščine likov, ki jih kasneje uporabijo pri reševa-
nju nalog.
Večina interaktivnih nalog v gradivu nudi učencu sprotno povratno infor-
macijo. V primeru nerazumevanja lahko učenec dejavnost ponovi, pri čemer
se situacija delno spremeni, kar pomeni odmik od učenja na pamet in omo-
goča pot k razumevanju preko različnih primerov. Didaktične igre, ki so vklju-
čene v posameznih aktivnostih, učencu omogočajo možnost izbire več zah-