Page 115 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
el problemskega pouka 
geometrije z IKT

Teoretična zasnova modela problemskega pouka geometrije z uporabo IKT
temelji na problemskem pristopu učenja in poučevanja geometrije z aktivo
uporabo IKT (samostojno raziskovanje z uporabo e-gradiv, ki so zasnovana
na konkretni, slikovni in simbolni ravni, uporaba i-učbenika, različnih didak-
tičnih iger in simulacijami).

Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije z uporabo IKT
pomeni, da učenci skozi različne aktivnosti z uporabo IKT (samostojno razi-
skovanje z uporabo e-gradiv, ki vodijo učenca od konkretne preko slikovne
do simbolne ravni, z uporabo i-učbenika, različnih didaktičnih iger in simu-
lacijami) usvajajo osnovne geometrijske pojme, h geometriji pristopajo pro-
blemsko ter tako razvijajo znanja in strategije za uspešno reševanje različnih
geometrijskih problemov ter problemov iz vsakdanjega življenja. Pri tem sta
poudarjena vloga rabe IKT pri spodbujanju individualizacije učnega procesa
in njen vpliv na enostavnejšo vizualizacijo osnovnih geometrijskih pojmov
ter reševanje in raziskovanje geometrijskih problemov.

Cilj izobraževanja v . stoletju ni le obvladovanje vsebinskega znanja ali
uporaba novih tehnologij, temveč tudi samostojno obvladovanje učnega
procesa in s tem priprava na vseživljenjsko učenje. Slednje v oblikovanem
modelu pouka geometrije z IKT omogočamo z zagotavljanjem različnih re-
prezentacij, raznovrstnih načinov za delovanje in izražanje ter raznovrstnih
načinov za aktivno vključevanje učencev v proces učenja. Prednosti oblikova-
nega modela pouka z uporabo IKT oziroma primerjava oblikovanega modela
pouka s tradicionalnim poukom je predstavljena v preglednici ..

Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije
z uporabo IKT za vsebino o obsegih in ploščinah trikotnikov
in štirikotnikov v . razredu osnovne šole

Za obravnavo vsebin o obsegih in ploščinah trikotnikov ter štirikotnikov je
predvidenih  ur pouka. Obravnava omenjenih vsebin je razdeljena v tri
sklope, pri čemer upoštevamo Brunerjevo teorijo razvoja matematičnih poj-
mov (prehajanje od enaktivne preko slikovne na simbolno stopnjo), smer-
nice predmetne komisije za matematiko pri nacionalnem preverjanju zna-
nja ter smernice, zapisane v analizah mednarodnih raziskave. Za posamezen


   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120