Page 68 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
aktika matematike v osnovni šoli

– multimedijska: omogočajo ustvarjanje navidezne resničnosti (virtual-
na učilnica) in podpirajo različne aktivnosti učiteljev in učencev (npr.
uporaba računalnika ali tablice, ki omogoča vizualno, avditivno in av-
diovizualno prikazovanje, hkrati pa še izvajanje drugih aktivnosti).

Glede na dimenzionalnost jih tako Poljak () kot tudi Kubale () in
Podhostnik () delijo na dvodimenzionalna in tridimenzionalna, glede na
osnovno funkcijo pa na dinamična in statična.

Sodobna didaktika preučevanju didaktičnih sredstev posveča veliko po-
zornosti, zlasti pri učnih načelih oz. v okviru le-teh načelu nazornosti. Didak-
tična sredstva se z razvojem spreminjajo. Hiter razvoj izobraževalne tehno-
logije, ki preučuje uporabo tehničnih sredstev pri poučevanju, vnaša spre-
membe tudi na polje didaktike matematike. Po mnenju Kubaleta () naj bi
didaktična sredstva pospešila izobraževanje in olajšala delo učitelju ter spre-
menila njegovo vlogo v procesu poučevanja in učenja. Vendar učitelja ne mo-
rejo nadomestiti, saj ne morejo nadomestiti neposrednega stika med njim in
učencem ter številnih stvari, ki se odvijejo v tej interakciji.

Ne glede na napredek IKT, spremenjeno vlogo učitelja v procesu poučeva-
nja in druge vplive, ki se posledično odražajo na področju didaktike matema-
tike, izbira didaktičnih sredstev temelji na preučitvi naslednjih dejavnikov:

– kako bomo najuspešneje uresničili cilje in naloge pouka;
– katera didaktična sredstva spodbujajo motivacijo učencev pri pouku

matematike;
– kako bomo dosegli lažje in hitrejše usvajanje matematičnih znanj ter

njihovo trajnost;
– v katero fazo pouka bomo vključili izbrana didaktična sredstva.

Kubale () pri tem poudarja, da mora vsako didaktično sredstvo, ki ga
vključimo v učni proces, prispevati k učinkovitosti vzgojno-izobraževalnega
procesa in ne sme biti samo sebi namen.

Uporaba didaktičnih sredstev pri pouku spodbuja kognitivni konflikt, vpli-
va na aktivnost učencev, služi kot demonstracijsko sredstvo ter omogoča laž-
ji prehod s konkretne na abstraktno raven. Pri tem se moramo zavedati, da
upravljanje s konkretnim materialom, ki ni osmišljeno z natančno refleksijo
procesa rokovanja, ne more voditi k uspešnemu učenju matematičnih poj-
mov (Hodnik Čadež, ).

Učni načrt za matematiko (Žakelj idr., ) predvideva holistični procesno-
didaktičnem učenja in poučevanja matematike. To naj bo podprto z razisko-


   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73