Page 64 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 64
aktika matematike v osnovni šoli

Kubale () izpostavlja naslednje učne metode:

– metoda razgovora (dialoška metoda):
– metoda razlage (monološka metoda):
– metoda demonstracije ali prikazovanja;
– metoda pisnih in grafičnih del;
– metoda reševanja problemov;
– metoda praktičnih del (tudi laboratorijskih).

Pri tradicionalnem pouku matematike se je pouk pogosto začel z razgovo-
rom in razlago, ki so jo dopolnjevali prikazovanje, grafično oblikovanje, reše-
vanje problemov in tudi praktično delo učencev. Tradicionalni način učenja
ne zadostuje potrebam današnjega sveta, saj z učenjem, ki temelji predvsem
na prenosu znanja v obliki končnih dejstev, učenec ne more razviti kompe-
tenc, pomembnih za uresničevanje osebnega zadovoljstva, aktivnega drža-
vljanstva, socialne vključenosti in zaposljivosti v družbi znanja . stoletja.
Učenec naj matematiko spoznava v nastajanju in se skozi proces uči matema-
tičnega razmišljanja in raziskovanja, matematičnega argumentiranja in ko-
municiranja, modeliranja, reševanja problemov, uporabe formalnega in sim-
bolnega jezika, saj s tem razvija mišljenje in se ga uči produktivno uporab-
ljati.

Oglejmo si uporabo IKT pri tradicionalnih metodah:

– Pri metodi razlaganja je pri podajanju učne snovi pomembno, da uči-
telj pouk popestri z različnimi avdio-videoposnetki, slikami, simulacija-
mi in drugimi multisenzornimi gradniki ter s tem učencem omogoči, da
izberejo sebi najustreznejši način sprejemanja informacij. Če se poda-
janje učne snovi s pomočjo IKT ne razlikuje od branja nove učne snovi
v učbeniku (ki ne vsebuje interaktivnih multimedijskih gradnikov) ali
poslušanja učitelja v razredu, se uporaba IKT lahko razvrednoti.

– Pri metodi pogovora lahko uporabimo različne tehnike in oblike komu-
niciranja na daljavo, kot so forumi, klepetalnice, socialna omrežja itd.,
ki so učencem v pomoč pri razvijanju socialne pripadnosti v skupini in
spodbujajo komunikacijo med vrstniki.

– Pri metodi dela s tekstom je IKT smiselno uporabiti predvsem zaradi
prilagajanja pisave, velikosti itd., česar nam klasični učbeniki ne omo-
gočajo.

– Pri metodi reševanja problemov je uporaba IKT smiselna predvsem pri
zagotavljanju gradiv in sredstev, ki so učencu v pomoč pri reševanju


   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69