Page 63 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
Metode poučevanja matematike

učenci in med učencem in učiteljem. Tako učenci samo aktivno sodelu-
jejo pri izgradnji znanja preko samostojnega odkrivanja, povezovanja
ter osmišljanja novih spoznanj.
– Učenje z uporabo IKT naj spodbuja sodelovalno učenje, saj to omogo-
ča doživetje realne življenjske izkušnje dela v skupini, spodbuja razvoj
metakognitivnega mišljenja, hkrati pa se učenci učijo drug od drugega
tistih znanj in zmožnosti, kjer so posamezniki močni.
– Učencem je potrebno omogočiti aktiven nadzor in usmerjanje procesa
učenja, kar dosežemo z vodenim odkrivanjem, omogočanjem odloča-
nja in individualno izbiro nekaterih učnih ciljev ob minimalni podpori
učitelja.
– Naloge in vprašanja v e-učnih gradivih naj učence spodbujajo k reflek-
tiranju znanja.
– Aktivnosti naj bodo zastavljene tako, da učencem omogočajo dovolj
priložnosti in časa za premislek.
– Primeri v e-učnih gradivih naj izhajajo iz vsakdanjih situacij, ki so učen-
cem blizu in se jim bodo tako zdeli čim smiselnejši.
– Učenje naj poteka čim bolj interaktivno, saj učenci na ta način najučin-
koviteje pridobivajo nova znanja in razvijajo druge zmožnosti ter od-
nos do obravnavane vsebine. Interaktivnost je pomembna tudi z vidika
razvijanja smisla za skupnost in sodelovanje med udeleženci.

Pred vsakim načrtovanjem učenja z uporabo IKT pa je potrebno premisliti
o teoretičnih in praktičnih izhodiščih, na katerih bo temeljil izbrani pristop,
katerega namen je uspešna izgradnja znanja.

Metode poučevanja matematike

Kubale () metodo opredeli kot način dela ali načrtni postopek za dosega-
nje postavljenih ciljev pri realizaciji vzgojno-izobraževalnih ciljev pri pouku,
kjer gre za premišljene organizirane postopke, uporabljene v procesu pouka,
ki omogočajo učinkovito usvajanje znanj, spretnosti in delovnih navad učen-
cev ter optimalni razvoj njihovih sposobnosti in interesov.

Danes razlikujemo več vrst učnih metod, ki se pri pouku dopolnjujejo in iz-
menjujejo. Didaktiki tako različno določajo njihovo število in vrstni red, ven-
dar imajo vse te razvrstitve veliko skupnega. Poudariti je potrebno, da na ka-
kovost vzgojno-izobraževalnega dela vpliva smiselna uporaba različnih me-
tod (Kubale, ), pri čemer učitelj osmišljeno vključuje tudi rabo IKT, ki
omogoča večsenzorno sprejemanje informacij in zagotavlja personalizacijo
učnega procesa.


   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68