Page 74 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 74
ormacijsko-komunikacijska tehnologija

tehnologiji temelječega izobraževanja, in tistimi, ki dostopa do takega izo-
braževanja nimajo (MIZŠ, ).

Po analizi rezultatov mednarodnih raziskave (ICILS , TALIS , vpliv
programa eTwinning, ICT in Education) in nacionalnih projektov (RO, e-
šolstvo . . .), ki so predstavljali steber informatizacije slovenskega šolstva, je
ministrstvo za šolstvo prišlo do pomembnih ugotovitev, in sicer: v sloven-
skih šolah je raba IKT pri pouku povprečna glede na države EU oziroma od
povprečja nekoliko odstopa navzdol (MIZŠ, ). Slovensko šolstvo je na
področju usposabljanja za uporabo IKT med učitelji že izšlo iz razvojne faze
»osnovnega usposabljanja«, tako da je potrebna usmeritev v usposabljanja
s področja pedagoške rabe IKT.

Januarja  je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport sprejelo
Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja IKT v slovenske VIZ do leta  kot
podlago za nadaljnje aktivnosti MIZŠ na tem področju. Namen dokumenta
je umestitev aktualnih pobud, usmeritev in dokumentov v Sloveniji, Evrop-
ski uniji in tudi širše. Da bi lahko z vizijo posameznikom zagotovili možnost
izobraževanja v odprtem, ustvarjalnem in trajnostno vzdržnem učnem oko-
lju, podprtem z inovativno uporabo informacijsko-komunikacijske tehnolo-
gije, kar bo na učinkovit in kakovosten način omogočilo pridobitev znanja
in spretnosti, ključnih kompetenc . stoletja, potrebnih za uspešno vključe-
vanje v družbo, s čimer bo zagotovljen tudi dvig konkurenčnosti znanja in
kompetenc naših učencev, dijakov in študentov, da bodo lahko prispevali k
inovativnosti in konkurenčnosti domačega trga in bodo bolj opolnomočeni
za uspešen vstop na trg dela (vključno z EU), je bilo v dokumentu opredelje-
nih  ciljev. Med njimi je tudi cilj: zagotoviti višjo raven digitalne usposoblje-
nosti in izkoriščenosti IKT znotraj celotnega vzgojno-izobraževalnega siste-
ma in s tem bistveno prispevati k dvigu ključnih kompetenc ter kompetenc
za . stoletje učencev, dijakov, študentov ter udeležencev v izobraževanju
odraslih. Slednje predpostavlja zagotavljanje celovitega razvoja kompetenc
vzgojiteljev, učiteljev, koordinatorjev IKT, ravnateljev, visokošolskih učiteljev
in strokovnih sodelavcev (formalno izobraževanje in nadaljnje usposablja-
nje) z učinkovitimi oblikami usposabljanja (v živo in na daljavo), s krepitvi-
jo profesionalnih skupnosti, z aktivno izmenjavo dobrih praks oz. vzajemnim
učenjem in zagotavljanjem kakovostnih storitev (svetovanje, pomoč) v živo
in na daljavo (MIZŠ, ).

Vlada Republike Slovenije je . marca  sprejela strateški dokument Di-
gitalna Slovenija  – Strategija razvoja informacijske družbe do leta ,
ki govori o digitalizaciji Slovenije z intenzivno in inovativno uporabo IKT ter
interneta v vseh segmentih družbe. V njem je izpostavljeno, da je treba for-


   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79