Page 78 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 78
ormacijsko-komunikacijska tehnologija

Slika .

Posnetek spletne učilnice
z e-gradivi, ki se nanaša
na predvideno učno pot
s slike .

Domača naloga – ploščina paralelograma Zahtevnejše:
Enostavnejše: • e-učbenik str. /
• e-učbenik str. /, ,  • e-učbenik str. /, , 
• e-učbenik str. /

Slika . Diferenciacija nalog

Prava izbira zahtevnosti glede na razvojno stopnjo učenca je pri učenju v
spletnem učnem okolju zelo pomembna. Učenje terja napor, a ta naj bo le
tolikšen, da ga učenec zmore. Zaradi učne raznolikosti v skupini je potrebno
zagotoviti diferenciacijo nalog po zahtevnosti (slika .).

Učno pot in učno gradivo je potrebno povezati tudi s predznanjem učne
skupine, podpirati pa mora tudi nadaljevanje učenja in nadgrajevanje znanja
v prihodnosti. Pri načrtovanju spletne učne poti je pomembno, da jo na za-
četku večkrat prehodimo sami, vsakič pa smo pozorni na eno sestavino učne
poti (npr. razumljivost, zanimivost, logičnost) in jo tako izboljšujemo. Vendar
nam šele preizkušanje v praksi da realno povratno informacijo, s pomočjo ka-
tere lahko uvidimo in uvedemo izboljšave. Misliti je potrebno na učenca in si
čim bolj živo predstavljati, kaj bo doživljal in kako razumel, ko bo sam na učni
poti.

Učitelj je tisti, ki pri strukturiranju učne poti razmisli in določi, kaj bo izve-
deno klasično in kaj spletno. Kljub strukturirani učni poti nam spletno učno
okolje omogoča tudi manj linearno, hierarhično ali sistematično napredova-
nje. Ker lahko e-učenje poteka v relativni svobodi izbire poti do znanja, to
ustreza mnogim učnim stilom, predvsem t. i. neodvisnim učencem (angl. in-
dependent learners) (Rebolj, ).

Običajno v urejeni učni celoti obstaja izhodišče, iz katerega učenec izhaja


   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83