Page 216 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 216
Konstrukt organizacijska klima
Rezultati kažejo, da so najpomembnejše spremenljivke konstrukta orga-
nizacijska klima: notranji odnosi, vodenje (delegiranje dela), pripadnost
organizaciji, razvoj kariere, zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje ter
strokovno usposabljanje in učenje. Navedene spremenljivke prispevajo k
uspešnemu poslovanju turističnih agencij in njihovih poslovalnic. Zave-
dati se moramo, da so ljudje tisti, ki s svojim znanjem, veščinami, spo-
sobnostmi in željo po dobri organizacijski klimi močno prispevajo k
boljšemu poslovanju turističnih agencij in njihovih poslovalnic. Tudi s
področja organizacijske klime na trgu ponudniki nudijo številna izobra-
ževanja, tudi brezplačno, in seveda se lahko l/m/v in d/z iz TA/posloval-
nic tudi v bodoče udeležijo številnih izobraževanj s posameznega pod-
ročja organizacijske klime in s tem usvojijo določen obseg znanj, ki jim
216 bo lahko koristil za ohranjanje dobrih medsebojnih odnosov, krepil bo-
doče dobre medsebojne odnose in prispeval k boljši organizacijski klimi,
s čimer bodo posredno vplivali na uspešnost poslovanja turističnih agen-
cij in njihovih poslovalnic.

Konstrukt uspešnost poslovanja
Rezultati raziskave kažejo, da so turistične agencije kljub turbulentnemu
obdobju še vedno veliko pozornost namenjale rasti, predvsem prihodkom
od prodaje, dobičku ter povečanju tržnega deleža na domačem in tujem
trgu. Turistične agencije se nenehno primerjajo tudi z dobičkonosnostjo
TA v primerjavi z vsemi konkurenčnimi turističnimi agencijami in tudi
s tistimi, ki so na trgu enako število let in v enaki fazi razvoja. Seveda pa
je pomembna tudi donosnost, ki smo jo merili z ROI, ROA in ROE. Tu-
ristične agencije se zavedajo, da turistična dejavnost hitro raste, da se trgi
enehno širijo in da se z razvojem turističnih destinacij ter z vsebinami,
ki so pomembne za ta razvoj, tudi obisk turistov povečuje. Zato mora-
jo turistične agencije poskrbeti, da bodo za turiste pripravile in jim nu-
dile tiste storitve, ki bodo sestavljale primeren turistični proizvod, ki ga
bodo turisti pripravljeni plačati po določeni ceni in ob primernih plačil-
nih pogojih, s čimer bodo agencije ustvarjale boljše in uspešnejše poslo-
vanje na trgu. Za uspešnejše poslovanje na trgu bodo turistične agencije
morale poskrbeti tudi s ponudbo, ki bo vključevala tudi le delne turistič-
ne proizvode, saj si v zadnjem obdobju številni turisti določene turistične
storitve organizirajo že sami; prodaja klasičnih turističnih proizvodov, ki
so bili značilni za drugo polovico prejšnjega stoletja in so v največji meri
predstavljali pavšalno storitev, ki je običajno vključevala celoten turistič-
ni proizvod, so v veliki večini že preteklost.
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221