Page 219 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 219
Povzetek

Raziskava obravnava vpliv dejavnikov človeškega kapitala in organiza-
cijske klime na uspešnost poslovanja turističnih agencij in njihovih po-
slovalnic v Sloveniji. Glede na slovensko klasifikacijo dejavnosti je glavna
dejavnost slednjih organiziranje potovanj ali rezervacij in drugih s poto-
vanji povezanih dejavnosti. Empirični del raziskave temelji na analizi pi-
snih anketnih vprašalnikov na osnovi vzorca 103 turističnih agencij in
njihovih poslovalnic, kjer je sodelovalo 336 anketirancev, ki so bili glede
na funkcijo zaposlitve lastniki/managerji/vodje in drugi zaposleni. Z an-
ketnim vprašalnikom smo zbrali podatke v turističnih agencijah/poslo-
valnicah. Z zbranimi podatki smo izvedli kvantitativno analizo, v kateri
smo z uporabo posameznih statističnih metod preverili postavljene hipo-
teze s podhipotezami, nato pa z modeliranjem z linearnimi strukturnimi
enačbami analizirali odnose med več spremenljivkami, izhajajočimi iz hi-
potez in podhipotez.

»Opisne« statistike se nanašajo na socio-demografske značilnosti
anketirancev po spolu in starosti, delovnih izkušnjah na področju turiz-
ma in zaključeno stopnjo izobrazbe, med katerimi jih je bilo največ z viso-
košolsko ali univerzitetno izobrazbo. Največ jih je bilo zaposlenih za ne-
določen čas s polnim delovnim časom. Pomembna funkcija zaposlitve je
prodaja turističnih aranžmajev.

Glavna dejavnost večine turističnih agencij/poslovalnic je organizira-
nje potovanj, najmanj pa se jih ukvarja z dejavnostjo rezervacij in drugi-
mi s potovanji povezanimi dejavnostmi; skoraj vse imajo obe licenci, tako
licenco za organiziranje turističnih aranžmajev kot tudi licenco za pro-
dajo turističnih aranžmajev. Glede na organizacijski status jih je največ
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224