Page 222 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 222
vanja. Pri tem je pomembno, da obstaja pozitivna medsebojna povezava
v raziskavo vključenih spremenljivk konstrukta človeški kapital: prenos
znanja, izobraževanje s področja trženja, izobraževanje s področja komu-
niciranja, uporaba znanja na lastnih izkušnjah, čas in vrsta izobraževa-
nja, shranjevanje znanja, pridobivanje znanja, uporaba znanja in v razi-
skavo vključenih spremenljivk konstrukta organizacijska klima: notranji
odnosi, vodenje (delegiranje) dela, pripadnost organizaciji, razvoj karie-
re, zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje ter strokovno usposabljanje in
učenje, kar smo delno potrdili s prvo testirano hipotezo. Človeški kapital
pozitivno vpliva na uspešnost poslovanja, kjer smo pri konstruktu uspeš-
nost poslovanja preučevali donosnost, rast in dobičkonosnost turističnih
agencij/poslovalnic in druge hipoteze nismo povsem zavrnili. Tretje hi-
poteze, da organizacijska klima pozitivno vpliva na uspešnost poslovanja
222 turističnih agencij, tudi nismo povsem zavrnili in tako smo lahko temelj-
no tezo – Dejavniki človeškega kapitala in organizacijske klime vpivajo
na uspešnost poslovanja turističnih agencij/poslovalnic – delno potrdili,
saj je ne moremo povsem zavrniti. Za lastnike/managerje/vodje in druge
zaposlene v turističnih agencijah/poslovalnicah je tako pomembno, da v
raziskavo vključenim spremenljivkam konstrukta človeški kapital in kon-
strukta organizacijska klima posvečajo posebno pozornost, saj se lahko
na podlagi vzorca, ki je vključeval celotno populacijo turističnih agen-
cij/poslovalnic, rezultati in ugotovitve z veliko verjetnostjo posplošijo na
celotno populacijo, in tako lahko turistične agencije/poslovalnice, upo-
števajoč navedene spremenljivke konstrukta človeški kapital in konstruk-
ta organizacijska klima, prispevajo k uspešnemu poslovanju turističnih
agencij/poslovalnic, ki je prikazan s konstruktom uspešnosti poslovanja.

Empirična kvantitativna raziskava prispeva rezultate in spozna-
nja, pomembne za uspešno poslovanje turističnih agencij/poslovalnic.
Turistična panoga se v zadnjih letih hitro razvija in turistične agenci-
je/poslovalnice sp poleg drugih deležnikov razvoja slovenskega turizma
pomembne za razvoj turizma v Sloveniji – zato je treba dejavnikom člo-
veškega kapitala in organizacijske klime posvečati posebno pozornost.
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227