Page 61 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 61
Organizacijska klima 61

poteka tudi v obliki internih časopisov, oglasnih desk, notranjih anket o
zadovoljstvu, elektronske pošte, videokonferenc idr.

Za dimenzije načina internega komuniciranja v organizaciji so po-
membni (Mihalič 2007): stopnja razvitosti demokratičnih in nehierar-
hičnih načinov komuniciranja, stopnja izvajanja aktivne dvosmerne ko-
munikacije, spodbujanje konstruktivnega in odprtega dialoga, stopnja
stalnega (permanentnega) komuniciranja med vodjo in sodelavci, stopnja
prisotnosti prijateljske in sproščene komunikacije med zaposlenimi, in-
tenzivnost reševanja konfliktov z dialogom, možnosti odkritega pogo-
vora med zaposlenimi in vodjo, brez bojazni pred sankcijami, prisotnost
prikritega komuniciranja med zaposlenimi, kakovost izvajanja rednih
dnevnih, tedenskih in mesečnih sestankov, stopnja sprotnega reševanja
nastalih problemov v komunikaciji, prisotnost motenj in napak v inter-
nem komuniciranju.

Dimenzija informiranosti v organizaciji

Za dimenzije informiranosti v organizaciji so pomembni (Mihalič 2007):
razmerje med deležem formalno in neformalno prejetih informacij, stop­
nja pravočasnega posredovanja potrebnih informacij sodelavcem, stopnja
povratnega informiranja o dosežkih in (ne)zadovoljstvu z delom posame-
znika, stopnja razumevanja prejetih informacij, ki jih posreduje vodstvo,
razmerje med informiranostjo o delu oddelka in o delu na ravni celotne
organizacije, prisotnost preverjanja in razumevanja informacij, kakovost
informacij glede na strokovnost, korektnost in pravočasnost prenosa, po-
gostost napak pri prenosu informacij, prisotnost občutka o pomanjkanju
potrebnih informacij na strani zaposlenih.

Dimenzija razvoja in upravljanja kariere v organizaciji

Delovne zahteve in sposobnosti zaposlenih se s časom spreminjajo, zato
je smiselno načrtovanje kariere. Po mnenju Rozmana, Kovača in Kole-
tnika (1993) razvoj kariere zagotavlja, da so potrebna znanja na voljo, po-
maga pridobiti in zadržati sposobne ljudi, zagotavlja sposobnim zaposle-
nim rast in razvoj ter znižuje fluktuacijo. Pri načrtovanju kariere je treba
uskladiti cilje podjetja in posameznika ter upoštevati pričakovanja obeh
strani. Sistematičen razvoj karier omogoča določanje ključnih kompe-
tenc posameznikov, ki podjetju omogočajo doseganje večje konkurenčne
prednosti, zaposlenim pa odkrivanje že izraženih sposobnosti in tistih, ki
jih za doseganje ciljev še potrebujejo (Černetič 2007, 304).
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66