Page 65 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 65
Organizacijska klima 65

z dejavnostmi za doseganje zastavljenega cilja, medtem ko motivacija po-
sameznika zgolj premakne v stanje, ki ga želimo in ki je lahko v skrajnem
primeru tudi popolnoma statično. Motivacija nastane v trenutku, ko se
posameznik zavestno ali nezavedno odloči za nek cilj, hotenje pa nastopi
takrat, ko posameznik začne izvajati dejavnosti za doseganje zastavljene-
ga cilja. Hotenje je torej ključni element vztrajanja pri doseganju zastavlje-
nega cilja, njegova prisotnost (ali odsotnost) vpliva na to, ali bo posame-
znik določen cilj dosegel ali ne. Motivacija se od hotenja razlikuje tudi po
tem, da motivirani posamezniki lahko vedo, kaj bi morali narediti za do-
seganje cilja, pa se bodo tem nalogam kljub temu izognili, če bodo le pre-
sodili, da ovire, ki jih pri tem lahko pričakujejo, presegajo nagrado ob do-
seženem cilju.

Po Florjančiču in Jesenku (1997, 154) ima človek kot dejavnik kako-
vosti v turizmu pomembno vlogo, saj človek za delo material izbira – se
odloči zanj, ga definira, nabavi, sprejme v proces in z njim dela tudi v pro-
cesu dela. Poleg tega človek preko svojih dejavnosti tudi neposredno vpli-
va na kakovost v najširšem smislu, saj je ta rezultat njegovega dela, znanja,
sposobnosti in vzgoje oz. motivacije za kakovost.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70