Page 128 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 128
Medtem ko je promocijske aktivnosti do neke mere mogoče usklajevati, je
nerealno pričakovati, da se bodo ponudniki odrekli samostojnim cenovnim
politikam. Po drugi strani pa dobri zgledi vlečejo – če se neka odločitev
izkaže za uspešno, ji bodo drugi sledili, kar naravno vodi v bolj
konsistentno ponudbo. Ne gre tudi zanemarjati »mehkega« dela ponudbe,
tj. odnosov, kreativnih rešitev, novih trendov itd., ki pomembno vplivajo
na zaznavanje konsistentnosti (I2).
RAZPRAVA IN ZAKLJUČEK
Sirgy in Su (2000) skladno s pristopom, da lahko tudi turističnim
destinacijam pripišemo »osebnost«, menita, da turisti izbirajo in obiskujejo
tiste destinacije, ki imajo osebnost skladno z njihovo lastno osebnostjo.
Torej bodo npr. umirjeni turisti, ki ne marajo prehitrega ritma življenja in
preobremenjenosti z informacijami/impulzi izbirali mirnejše destinacije,
kjer ni gneče in obratno. Temu mora biti prilagojena tudi promocija in
ustvarjanje realnih pričakovanj potencialnih obiskovalcev. Nekonsistentna
ponudba destinacije v tem kontekstu daje vtis nejasne ali celo motene
osebnosti, kar jo lahko dela odbijajočo. Pravzaprav veljajo tu enaka pravila
kot pri medčloveških odnosih, pri katerih nekonsistentnost osebnostnih
značilnosti in delovanja posameznika (ciljev, vrednot, odzivov itd.) ovira
konstruktivne odnose med ljudmi.
Če se vrnemo k analogiji s trgovino (Murphy et al., 2000), lahko nekoliko
karikirano ponazorimo učinek nekonsistentnosti nekako takole – v
trgovini, kjer se prodaja tako cenena konfekcija kot obleke priznanih
znamk vrhunskih modnih kreatorjev, bodo kupci verjetno zadržani pri
nakupu dragih oblek, saj jih neobičajna kombinacija ponudbe navdaja z
dvomi o avtentičnosti blaga. Podobno velja za primer, če bi bila trgovina
z vrhunskim, dragim blagom locirana v siromašnem delu mesta. Pa še en
primer: če kupimo relativno drag avtomobil z usnjenimi sedeži, bomo
seveda pričakovali, da ima funkcionalne rešitve na primerni ravni, kot so
npr. električno odpiranje oken. V nasprotnem bomo razočarani. Enak
učinek ima odsotnost posameznih elementov ponudbe ali neposrečene
kombinacije teh v turistični destinaciji.
Iz rezultatov pričujoče raziskave lahko razberemo, da je konsistentnost
implicitno zelo pomemben dejavnik konkurenčnosti destinacije, ki pa je
pri turistih, pa tudi turističnih ponudnikih, redko ozaveščen. Odsotnost
konsistentnosti se kaže v zmedi, razočaranju in posledično negativni
126
nerealno pričakovati, da se bodo ponudniki odrekli samostojnim cenovnim
politikam. Po drugi strani pa dobri zgledi vlečejo – če se neka odločitev
izkaže za uspešno, ji bodo drugi sledili, kar naravno vodi v bolj
konsistentno ponudbo. Ne gre tudi zanemarjati »mehkega« dela ponudbe,
tj. odnosov, kreativnih rešitev, novih trendov itd., ki pomembno vplivajo
na zaznavanje konsistentnosti (I2).
RAZPRAVA IN ZAKLJUČEK
Sirgy in Su (2000) skladno s pristopom, da lahko tudi turističnim
destinacijam pripišemo »osebnost«, menita, da turisti izbirajo in obiskujejo
tiste destinacije, ki imajo osebnost skladno z njihovo lastno osebnostjo.
Torej bodo npr. umirjeni turisti, ki ne marajo prehitrega ritma življenja in
preobremenjenosti z informacijami/impulzi izbirali mirnejše destinacije,
kjer ni gneče in obratno. Temu mora biti prilagojena tudi promocija in
ustvarjanje realnih pričakovanj potencialnih obiskovalcev. Nekonsistentna
ponudba destinacije v tem kontekstu daje vtis nejasne ali celo motene
osebnosti, kar jo lahko dela odbijajočo. Pravzaprav veljajo tu enaka pravila
kot pri medčloveških odnosih, pri katerih nekonsistentnost osebnostnih
značilnosti in delovanja posameznika (ciljev, vrednot, odzivov itd.) ovira
konstruktivne odnose med ljudmi.
Če se vrnemo k analogiji s trgovino (Murphy et al., 2000), lahko nekoliko
karikirano ponazorimo učinek nekonsistentnosti nekako takole – v
trgovini, kjer se prodaja tako cenena konfekcija kot obleke priznanih
znamk vrhunskih modnih kreatorjev, bodo kupci verjetno zadržani pri
nakupu dragih oblek, saj jih neobičajna kombinacija ponudbe navdaja z
dvomi o avtentičnosti blaga. Podobno velja za primer, če bi bila trgovina
z vrhunskim, dragim blagom locirana v siromašnem delu mesta. Pa še en
primer: če kupimo relativno drag avtomobil z usnjenimi sedeži, bomo
seveda pričakovali, da ima funkcionalne rešitve na primerni ravni, kot so
npr. električno odpiranje oken. V nasprotnem bomo razočarani. Enak
učinek ima odsotnost posameznih elementov ponudbe ali neposrečene
kombinacije teh v turistični destinaciji.
Iz rezultatov pričujoče raziskave lahko razberemo, da je konsistentnost
implicitno zelo pomemben dejavnik konkurenčnosti destinacije, ki pa je
pri turistih, pa tudi turističnih ponudnikih, redko ozaveščen. Odsotnost
konsistentnosti se kaže v zmedi, razočaranju in posledično negativni
126