Page 52 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 52
Analiza vzrokov neuspešnosti z metodo mehkih množic (Fuzzy-set)
Z namenom določanja vpliva posameznih indikatorjev na uspešnost
asociacije smo pristopili h kvantitativni in kvalitativni raziskavi s pomočjo
metode mehkih množic (Fuzzy-Set). S to metodo lahko pridobljene
kvalitativne podatke numerično ovrednotimo v intervalu med 0 in 1, saj
smo ocenili, da za analizo vzrokov in posledic potrebujemo natančnejšo
merjenje dobljenih rezultatov.
Uporabili smo indirektno metodo kalibracije šestih vrednosti, s katero smo
lahko kvantitativno ovrednotili pridobljene rezultate. Turistične asociacije
smo označili z akronimi TA ter številkami {TA1 .. TA12}. Posamezno
lastnost primera oziroma prisotnost indikatorja smo določali na podlagi
stopnjo članstva v množici (setu). Določili smo sidra, ki opredeljujejo
stopnjo članstva in jih opredelili z naslednjimi vrednostmi:
– 1 v ciljnem setu,
– 0,8 večinoma vendar ne popolnoma v ciljnem setu,
– 0,6 bolj v kot izven ciljnega seta,
– 0,4 bolj izven kot v ciljnem setu,
– 0,2 večinoma, vendar ne popolnoma izven ciljnega seta,
– 0 izven ciljnega seta.
Primerjalna analiza je pokazala, da sta indikatorja »Skupine in omrežja«
ter »Informacije in komunikacije« prisotna v vseh asociacijah, zato smo
jih izločili iz analize s pomočjo metode mehkih množic ter analizirali
vzroke (ne)uspešnosti s pomočjo indikatorjev »Zaupanje«, »Kolektivna
akcija« in »Socialna vključenost«.
Na podlagi rezultatov kvalitativne raziskave in na podlagi analize z
matričnim pristopom smo vsakemu indikatorju ocenili vrednost stopnje
članstva v množici. Vrednosti smo nato preračunali z matematiko, ki
temelji na teoriji množic ter vsaki asociaciji poiskali presek množice
vrednosti ter vključenost v izjavo. Trditev oziroma izjava, ki smo jo
postavili in jo preučujemo z metodo mehkih množic je »Če ima asociacija
zaupanje, socialno kohezijo – vključenost ter izvaja kolektivno akcijo, je
uspešna«. Na podlagi ocenjenih vrednosti smo vsaki enoti za vsako
merjeno lastnost poiskali minimalno vrednost oziroma presek množice.
50
Z namenom določanja vpliva posameznih indikatorjev na uspešnost
asociacije smo pristopili h kvantitativni in kvalitativni raziskavi s pomočjo
metode mehkih množic (Fuzzy-Set). S to metodo lahko pridobljene
kvalitativne podatke numerično ovrednotimo v intervalu med 0 in 1, saj
smo ocenili, da za analizo vzrokov in posledic potrebujemo natančnejšo
merjenje dobljenih rezultatov.
Uporabili smo indirektno metodo kalibracije šestih vrednosti, s katero smo
lahko kvantitativno ovrednotili pridobljene rezultate. Turistične asociacije
smo označili z akronimi TA ter številkami {TA1 .. TA12}. Posamezno
lastnost primera oziroma prisotnost indikatorja smo določali na podlagi
stopnjo članstva v množici (setu). Določili smo sidra, ki opredeljujejo
stopnjo članstva in jih opredelili z naslednjimi vrednostmi:
– 1 v ciljnem setu,
– 0,8 večinoma vendar ne popolnoma v ciljnem setu,
– 0,6 bolj v kot izven ciljnega seta,
– 0,4 bolj izven kot v ciljnem setu,
– 0,2 večinoma, vendar ne popolnoma izven ciljnega seta,
– 0 izven ciljnega seta.
Primerjalna analiza je pokazala, da sta indikatorja »Skupine in omrežja«
ter »Informacije in komunikacije« prisotna v vseh asociacijah, zato smo
jih izločili iz analize s pomočjo metode mehkih množic ter analizirali
vzroke (ne)uspešnosti s pomočjo indikatorjev »Zaupanje«, »Kolektivna
akcija« in »Socialna vključenost«.
Na podlagi rezultatov kvalitativne raziskave in na podlagi analize z
matričnim pristopom smo vsakemu indikatorju ocenili vrednost stopnje
članstva v množici. Vrednosti smo nato preračunali z matematiko, ki
temelji na teoriji množic ter vsaki asociaciji poiskali presek množice
vrednosti ter vključenost v izjavo. Trditev oziroma izjava, ki smo jo
postavili in jo preučujemo z metodo mehkih množic je »Če ima asociacija
zaupanje, socialno kohezijo – vključenost ter izvaja kolektivno akcijo, je
uspešna«. Na podlagi ocenjenih vrednosti smo vsaki enoti za vsako
merjeno lastnost poiskali minimalno vrednost oziroma presek množice.
50