Page 52 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 52
Analiza vzrokov neuspešnosti z metodo mehkih množic (Fuzzy-set)

Z namenom določanja vpliva posameznih indikatorjev na uspešnost
asociacije smo pristopili h kvantitativni in kvalitativni raziskavi s pomočjo
metode mehkih množic (Fuzzy-Set). S to metodo lahko pridobljene
kvalitativne podatke numerično ovrednotimo v intervalu med 0 in 1, saj
smo ocenili, da za analizo vzrokov in posledic potrebujemo natančnejšo
merjenje dobljenih rezultatov.

Uporabili smo indirektno metodo kalibracije šestih vrednosti, s katero smo
lahko kvantitativno ovrednotili pridobljene rezultate. Turistične asociacije
smo označili z akronimi TA ter številkami {TA1 .. TA12}. Posamezno
lastnost primera oziroma prisotnost indikatorja smo določali na podlagi
stopnjo članstva v množici (setu). Določili smo sidra, ki opredeljujejo
stopnjo članstva in jih opredelili z naslednjimi vrednostmi:

– 1 v ciljnem setu,
– 0,8 večinoma vendar ne popolnoma v ciljnem setu,
– 0,6 bolj v kot izven ciljnega seta,
– 0,4 bolj izven kot v ciljnem setu,
– 0,2 večinoma, vendar ne popolnoma izven ciljnega seta,
– 0 izven ciljnega seta.

Primerjalna analiza je pokazala, da sta indikatorja »Skupine in omrežja«
ter »Informacije in komunikacije« prisotna v vseh asociacijah, zato smo
jih izločili iz analize s pomočjo metode mehkih množic ter analizirali
vzroke (ne)uspešnosti s pomočjo indikatorjev »Zaupanje«, »Kolektivna
akcija« in »Socialna vključenost«.

Na podlagi rezultatov kvalitativne raziskave in na podlagi analize z
matričnim pristopom smo vsakemu indikatorju ocenili vrednost stopnje
članstva v množici. Vrednosti smo nato preračunali z matematiko, ki
temelji na teoriji množic ter vsaki asociaciji poiskali presek množice
vrednosti ter vključenost v izjavo. Trditev oziroma izjava, ki smo jo
postavili in jo preučujemo z metodo mehkih množic je »Če ima asociacija
zaupanje, socialno kohezijo – vključenost ter izvaja kolektivno akcijo, je
uspešna«. Na podlagi ocenjenih vrednosti smo vsaki enoti za vsako
merjeno lastnost poiskali minimalno vrednost oziroma presek množice.

50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57