Page 54 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 54
potrebna kombinacija vseh, vsekakor pa iz analize izhaja, da je kolektivna
akcija tisti indikator, ki najbolj vpliva na uspešnost asociacije, pomemben
vpliv pa je tudi na ostalih štirih indikatorjih. Za »mreženje« in »informacije
in komunikacije« smo ugotovili, da so prisotni v celoti tako pri uspešnih,
kot neuspešnih. Uspešne so lahko le povezave, ki uveljavljajo sinergijske
učinke, naj se ti nanašajo na celotno turistično gospodarstvo, na lokalno
gospodarstvo, ki je vključeno v turistično ponudbo ali pa na posamezno
dejavnost znotraj panoge turizma.

V raziskavi smo ugotovili, da ima socialni kapital vpliv na uspešnost
asociacije, vendar pa je vpliv posameznih dimenzij socialnega kapitala
zelo različen. Nekatere dimenzije močno vplivajo na uspešnost, pri drugih
je ta učinek zanemarljiv. Specifičnost asociacij, ki povezuje poslovne
deležnike, torej člane, ki imajo poslovni interes je v tem, da sama
asociacija deluje v podrejeni vlogi proti članstvu. Asociacijo ustanovijo
člani ter ob ustanovitvi določijo namen asociacije ter cilje, ki naj bi jih
dosegla, ob tem pa upoštevajo, da so zastavljeni cilji kompatibilni s cilji
gospodarskih družb – deležnikov turistične destinacije. V pričujoči
raziskavi smo tako ugotovili, da najbolj vpliva na uspešnost dimenzija
»kolektivno ukrepanje in sodelovanje«. Ta dimenzija se je izkazala kot
tista, ki najbolj vpliva, tako na uspešnost neposredno, kot tudi na ostale
vzroke neuspešnosti. Ob navedeni dimenziji je tudi »socialna kohezija in
vključenost« tista, ki izrazito vpliva na uspešnost asociacije. Poiskali smo
tudi nujne in zadostne pogoje, da je asociacija uspešna. Z analizo smo
ugotovili, da so vse dimenzije socialnega kapitala nujne za uspešnost
asociacije, nobena pa ni toliko prevladujoča, da bi lahko bila zadosten
pogoj.

Socialni kapital ima vpliv na uspešnost asociacije. Ne moremo trditi, da je vpliv
odločilen oziroma, da je visok socialni kapital zadosten pogoj za uspešnost
asociacije, a na podlagi rezultatov lahko trdimo, da prisotnost socialnega
kapitala lahko omogoča uspešno delovanje asociacije. Specifičnosti asociacije
se kažejo predvsem v tem, da je ustanovljena z nekim namenom »od spodaj
navzgor« in so pričakovanja tudi temu primerno oblikovana. Tako se od
tovrstne organizacije pričakuje delovanje predvsem na področju kolektivne
akcije ter je tovrstno delovanje tudi bistven, a ne zadosten pogoj za uspešnost
asociacije. Ob kolektivni akciji, kot pomembni aktivnosti asociacije, je vpliv
socialne vključenosti tudi pomemben pri doseganju uspešnosti. Tako lahko
trdimo, da na uspešnost asociacije kot dimenziji socialnega kapitala najbolj
vplivata kolektivna akcija in socialna vključenost.

52
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59