Page 57 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 57
DELEŽNIŠKI PRISTOP PRI OBLIKOVANJU
STRATEGIJE RAZVOJA TURIZMA – PRIMER
LJUBLJANE
dr. Maja Uran Maravić
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: maja.uran@fts.upr.si
dr. Emil Juvan
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: emil.juvan@fts.upr.si
POVZETEK
Prispevek je sestavljen iz petih, vsebinsko zaokroženih sklopov. Najprej
spregovorimo o različnih vidikih oblikovanja strategij razvoja destinacij,
potem predstavimo proces oblikovanja strategije v turistični destinaciji
Ljubljana. Sledi opis metodologije za analizo mnenj deležnikov o ukrepih za
uresničevanje strategije razvoja destinacije ter predstavitev rezultatov
raziskave. Namen tega prispevka je prikazati različne pristope pri
vključevanju turističnih deležnikov v procese oblikovanja strateških
dokumentov razvoja destinacij. Cilj raziskave je prikazati, kaj o rešitvah za
uresničevanje strategije menijo različni turistični deležniki v Ljubljani.
Ključni raziskovalni vprašanji sta, kakšna je stopnja sprejemanja rešitev za
uresničevanje strategije in ali se ta stopnja razlikuje glede na organizacijo,
kateri anketiranci pripadajo. Anketiranci so prikazali visoko stopnjo strinjanja
z ukrepi za uresničevanje strategije in ugotovili smo, da ni velikih razlik med
anketiranci, ki delajo v javnem in zasebnem sektorju.
Ključne besede: deležniki, strategija turizma, razvoj, destinacija,
načrtovanje.
UVOD
Strategije v turistični in potovalni dejavnosti predstavljajo velik izziv za
managerje zaradi kompleksnosti okolja, v katerem dejavnost deluje in
značilnosti turističnih proizvodov in storitev. Kljub gospodarskemu
pomenu turizma je opravljenih malo študij, ki se ukvarjajo z učinkovitim
strateškim načrtovanjem v turizmu. Žal se razvoj turizma na nacionalnih
in regionalnih ravneh dogaja stihijsko in neusklajeno tudi v razvitih
zahodnih gospodarstvih.
55
STRATEGIJE RAZVOJA TURIZMA – PRIMER
LJUBLJANE
dr. Maja Uran Maravić
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: maja.uran@fts.upr.si
dr. Emil Juvan
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: emil.juvan@fts.upr.si
POVZETEK
Prispevek je sestavljen iz petih, vsebinsko zaokroženih sklopov. Najprej
spregovorimo o različnih vidikih oblikovanja strategij razvoja destinacij,
potem predstavimo proces oblikovanja strategije v turistični destinaciji
Ljubljana. Sledi opis metodologije za analizo mnenj deležnikov o ukrepih za
uresničevanje strategije razvoja destinacije ter predstavitev rezultatov
raziskave. Namen tega prispevka je prikazati različne pristope pri
vključevanju turističnih deležnikov v procese oblikovanja strateških
dokumentov razvoja destinacij. Cilj raziskave je prikazati, kaj o rešitvah za
uresničevanje strategije menijo različni turistični deležniki v Ljubljani.
Ključni raziskovalni vprašanji sta, kakšna je stopnja sprejemanja rešitev za
uresničevanje strategije in ali se ta stopnja razlikuje glede na organizacijo,
kateri anketiranci pripadajo. Anketiranci so prikazali visoko stopnjo strinjanja
z ukrepi za uresničevanje strategije in ugotovili smo, da ni velikih razlik med
anketiranci, ki delajo v javnem in zasebnem sektorju.
Ključne besede: deležniki, strategija turizma, razvoj, destinacija,
načrtovanje.
UVOD
Strategije v turistični in potovalni dejavnosti predstavljajo velik izziv za
managerje zaradi kompleksnosti okolja, v katerem dejavnost deluje in
značilnosti turističnih proizvodov in storitev. Kljub gospodarskemu
pomenu turizma je opravljenih malo študij, ki se ukvarjajo z učinkovitim
strateškim načrtovanjem v turizmu. Žal se razvoj turizma na nacionalnih
in regionalnih ravneh dogaja stihijsko in neusklajeno tudi v razvitih
zahodnih gospodarstvih.
55