Page 53 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 53
ela 2: Prisotnost indikatorjev socialnega kapitala v množici

Zaupanje Kolektivna Socialna Uspešnost Vključenost
akcija
vključenost v izjavo
1
USPEŠNE 1 0,8 1 0,8 1
TA1 0,8 0,8 0,8 0,8 0,8
TA2 0,8 1 1 0,8 0,8
TA3 1 1 1 0,8 1
TA4 1 0,6 1 0,8 1
TA5 0,6 1 0,6 0,6 0,6
TA6 1 111
TA7 0
0,6 0,4 0,4 0 0
NEUSPEŠNE 0,4 0,4
TA8 0,6 0 0,8 0,4 0,4
TA9 0,6 0,2
TA10 0,2 0,8 0,2 0,2
TA11
TA12 0,6 0 0

Vir: lastni izračun 0,4 0 0

Rezultati v tabeli 2 prikazujejo, da je pri uspešnih asociacijah vključenih
kot pogoj uspešnosti več pogojev in vsi so v množici prisotni. Na drugi
strani pa je pri neuspešnih asociacijah vsaj en pogoj odsoten, kar nakazuje,
da je za uspešnost asociacije potrebna prisotnost vseh indikatorjev
socialnega kapitala. Pri uspešnih asociacijah vzrok neuspešnosti bistveno
manj izrazit, saj je neuspešnost posamezne asociacije posledica odsotnosti
različnih dejavnikov ter kaže na to, da je vpliv popolne ali izrazite
odsotnosti posameznega vzroka dovolj, da opredelimo asociacijo kot
neuspešno.

ZAKLJUČEK

Ugotovili smo, da je prisotnost vseh treh dimenzij socialnega kapitala nujen
pogoj za uspešnost asociacije in odsotnost teh pogojev vodi v neuspešnost.
Sprašujemo pa se, ali je posamezen indikator zadosten pogoj za uspešnost oz.
v primeru odsotnosti vodi v neuspešnost asociacije? Na prvi pogled mogoče
deluje, da je »Kolektivna akcija« zadosten pogoj, a nam test konsistentnosti in
pokritosti kaže, da temu ni tako. Podobne rezultate lahko dosežemo tudi z
visoko prisotnostjo ostalih pogojev.

Iz analize sledi, da so vse dimenzije nujen pogoj za uspešnost turistične
asociacije, a nobeden od indikatorjev ni zadosten pogoj ali nobeden od
indikatorjev sam ne more zagotoviti uspešnosti asociacije. Za uspešnost je

51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58