Page 55 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 55
iskava je pokazala na stanje, ki ni ustrezno glede na razvojno strategijo
turističnega gospodarstva. Povezovanje je nujno za doseganje sinergijskih
učinkov in večjo uspešnost deležnikov turistične destinacije. Trenutna
situacija kaže na to, da deležniki tovrstnega povezovanja vse preveč
zasledujejo kratkoročne politične in ekonomske interese, dolgoročni
interesi, ki predstavljajo stabilno sodelovanje in poslovanje, za kar so
tovrstne asociacije tudi ustanovljene, pa so postranskega pomena. Uspešna
asociacija, tako na področju turizma, kot širše mora imeti močan socialni
kapital v vseh dimenzijah. Kot se je izkazalo v raziskavi, sta kolektivna
akcija in socialna vključenost pomembna dejavnika uspešnosti in okoli teh
dimenzij sodelovanja je potrebno oblikovati razvojno strategijo v
prihodnje.
LITERATURA
Adam, F., Makarovič, M., Rončević, B., & Tomšič, M. (2001). Socio-kulturni
dejavniki razvojne uspešnosti: Slovenija v evropski perspektivi. Ljubljana,
Slovenia: Alternative.
Adam, F., & Rončević, B. (2003). Social capital: recent debates and research
trends. Social Science Information, 42, 155 – 183.
Adam, F. (2009). Sociološke refleksije in marginalije. Ljubljana, Slovenia:
Inštitut za razvojne in strateške analize.
Adler, P.S., & Kwon, S.W. (2002). Social Capital: Prospects for a New Concept.
The Academy of Management Review, 27(1), 17-40.
Avery, S.L., & Swafford, P.M. (2009). Social Capital Impact On Service Supply
Chains. Journal of Service Science, 2(2), 9-16.
Cohen, D., & Prusak, L. (2001). In Good Company: How Social Capital Makes
Organizations Work. Boston: Harvard Business School Press.
Grootaert, C., & Vanbastelaer, T. (2001). Understanding and Measuring Social
Capital: A Synthesis of Findings and Recomandations from the Social Capita
Initiative. World Bank: Social capital Initiative Working Paper No.24.
Hackbert, P.H. (2006). How To Raise Social Capital: Experiental Excercise
Teaching Note. Journal of Business Case Studies, 2 (21), 15 – 21.
Halpern, D. (2005). Social Capital. Malden (USA): Polity Press.
Ivankovič, G., & Jerman, M. (2010). Merjenje uspešnosti poslovanja v
hotelirstvu. Portorož: Fakulteta za turistične študije – Turistica.
Lenarčič, B. (2009). Pomen socialnega kapitala v informatični družbi. Ljubljana:
Fakulteta za družbene vede.
53
turističnega gospodarstva. Povezovanje je nujno za doseganje sinergijskih
učinkov in večjo uspešnost deležnikov turistične destinacije. Trenutna
situacija kaže na to, da deležniki tovrstnega povezovanja vse preveč
zasledujejo kratkoročne politične in ekonomske interese, dolgoročni
interesi, ki predstavljajo stabilno sodelovanje in poslovanje, za kar so
tovrstne asociacije tudi ustanovljene, pa so postranskega pomena. Uspešna
asociacija, tako na področju turizma, kot širše mora imeti močan socialni
kapital v vseh dimenzijah. Kot se je izkazalo v raziskavi, sta kolektivna
akcija in socialna vključenost pomembna dejavnika uspešnosti in okoli teh
dimenzij sodelovanja je potrebno oblikovati razvojno strategijo v
prihodnje.
LITERATURA
Adam, F., Makarovič, M., Rončević, B., & Tomšič, M. (2001). Socio-kulturni
dejavniki razvojne uspešnosti: Slovenija v evropski perspektivi. Ljubljana,
Slovenia: Alternative.
Adam, F., & Rončević, B. (2003). Social capital: recent debates and research
trends. Social Science Information, 42, 155 – 183.
Adam, F. (2009). Sociološke refleksije in marginalije. Ljubljana, Slovenia:
Inštitut za razvojne in strateške analize.
Adler, P.S., & Kwon, S.W. (2002). Social Capital: Prospects for a New Concept.
The Academy of Management Review, 27(1), 17-40.
Avery, S.L., & Swafford, P.M. (2009). Social Capital Impact On Service Supply
Chains. Journal of Service Science, 2(2), 9-16.
Cohen, D., & Prusak, L. (2001). In Good Company: How Social Capital Makes
Organizations Work. Boston: Harvard Business School Press.
Grootaert, C., & Vanbastelaer, T. (2001). Understanding and Measuring Social
Capital: A Synthesis of Findings and Recomandations from the Social Capita
Initiative. World Bank: Social capital Initiative Working Paper No.24.
Hackbert, P.H. (2006). How To Raise Social Capital: Experiental Excercise
Teaching Note. Journal of Business Case Studies, 2 (21), 15 – 21.
Halpern, D. (2005). Social Capital. Malden (USA): Polity Press.
Ivankovič, G., & Jerman, M. (2010). Merjenje uspešnosti poslovanja v
hotelirstvu. Portorož: Fakulteta za turistične študije – Turistica.
Lenarčič, B. (2009). Pomen socialnega kapitala v informatični družbi. Ljubljana:
Fakulteta za družbene vede.
53