Page 59 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 59
en tega prispevka je prikazati različne pristope pri vključevanju
turističnih deležnikov v procese oblikovanja strateških dokumentov
razvoja destinacij. Cilj raziskave je prikazati, kaj o rešitvah za
uresničevanje strategije menijo različni turistični deležniki v Ljubljani.
Ključni raziskovalni vprašanji sta, kakšna je stopnja sprejemanja rešitev za
uresničevanje strategije in ali se ta stopnja razlikuje glede na organizacijo,
kateri anketiranci pripadajo.

Prispevek je sestavljen iz petih, vsebinsko zaokroženih sklopov. Najprej
spregovorimo o različnih vidikih oblikovanja strategij razvoja destinacij,
potem predstavimo turistično destinacijo Ljubljana. Sledi opis
metodologije za analizo mnenj deležnikov o ukrepih za uresničevanje
strategije razvoja destinacije ter predstavitev rezultatov raziskave. V
zaključku so predstavljene omejitve in predlogi za nadaljnji raziskave.

VKLJUČEVANJE DELEŽNIKOV V OBLIKOVANJE STRATEGIJ
RAZVOJA DESTINACIJ

Načrtovanje in strategija sta nedvomno dve najbolj pomembni stvari, ki
govorita o tem, kako naj se razvija turizem, kdo zmaga in izgubi, in kako
so porazdeljene koristi in učinki turizma (Dredge in Jamal, 2015). Rose (v
Uran in Juvan, 2009) definira načrtovanje kot »multidimenzionalno
aktivnost, ki skuša biti integrativna, ki upošteva ekonomske, družbene,
politične, psihološke, antropološke in tehnološke dejavnike in ki se ukvarja
s preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo.« Načrtovanje je srčika razvoja
turizma, glavni dokument načrtovanja pa je strategija razvoja turistične
destinacije.

Načrtovanje turizma je Getz (v Uran in Juvan, 2009) definiral kot »proces, ki je
zasnovan na raziskavah in evalvaciji, s katerimi skušamo najti optimalni
prispevek turizma za blagostanje ljudi in kakovost okolja.«

Načrtovanje turizma je specifična aktivnost, katere ni mogoče izvajati
samostojno. Je delo skupine strokovnjakov, ne samo ene organizacije. Ne
pomeni samo načrtovanja števila turistov in prihodkov od turizma, temveč
tudi doseganje razvojnih ciljev (Tosun in Timothy, 2001). To je
kompleksen in večplasten sistem, ki se odvija na različnih geografskih
nivojih in v katerega so vključene različne interesne skupine (zasebne in
javne), katerih temeljna značilnost je sodelovanje pri načrtovanju in
razvoju turizma.

57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64