Page 60 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 60
Cooper et al. (2005) poudarjajo vlogo zasebnega sektorja pri razvoju
turizma. Menijo, da je potrebno zagotoviti pravo mero sodelovanja vseh
deležnikov za primeren in sprejemljiv razvoj turizma. Potrebno je javno
zasebno partnerstvo pri načrtovanju in managementu destinacije.

Čeprav so zaradi kompleksnosti turističnega sistema komponente
načrtovanja razvoja turizma iz različnih interesnih področij, je potrebno ta
področja povezati in integrirati, da bi služila destinaciji in njenim
prebivalcem. Sodelovanje je potrebno med različnimi interesnimi
skupinami za zagotavljanje uspešnega delovanja na poti uresničevanja
strategije razvoja turizma določene destinacije. Z vključevanjem širšega
kroga ljudi in interesov pridobimo možnost soočenja različnih ciljev, želja
in potreb zaradi iskanja kompromisnih oz. najboljših rešitev za dolgoročen
uspešen razvoj destinacije.

Ob strateškem in konvencionalnem načrtovanju turizma uvaja Burns
(2004) še srednji pristop k načrtovanju turizma, ki ga imenuje »tretja pot«.
Medtem ko lahko s strateškim in konvencionalnim načrtovanjem
povečamo število turistov ali nastanitvenih zmogljivosti, se lahko zgodi,
da takšni načrti premalo prispevajo k razvoju družbe (Burns, 2004). Na
splošno rečeno, tretja pot je pristop udeležbe/sodelovanja vseh deležnikov.
Zagotavlja platformo za trajnostno rast in razvoj. Imenujemo ga tudi
deležniški pristop k načrtovanju turizma, katerega cilj je zmanjševanje
nasprotovanja med posameznimi sektorji – zasebnim, javnim in civilnim.
Jasno je, da je ta pristop težji, a ima dolgoročno lahko boljše učinke.

OBLIKOVANJE STRATEGIJE V TURISTIČNI DESTINACIJI
LJUBLJANA

V proces priprave in predstavitve predloga strategije razvoja turistične
destinacije Ljubljana so bili vključeni vsi ključni turistični deležniki v Mestni
občini Ljubljana, ki so bili predlagani s strani lokalne turistične organizacije
Turizem Ljubljana. Strategija je v največji možni meri usklajen dokument vseh
deležnikov javnega, zasebnega in civilnega sektorja. Izvedene so bile štiri
delavnice s predstavniki turističnega gospodarstva in ena delavnica s
predstavniki javnega in civilnega sektorja. Poleg delavnic so bili z vsemi
zainteresiranimi opravljeni individualni poglobljeni intervjuji, skupaj 10
intervjujev. Pri vseh fazah oblikovanja dokumenta je projektna skupina
sodelovala z naročnikom oz. njegovo strokovno skupino.

58
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65